Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:08:31 GMT

توجه به طرح 46 هزار هکتاری سیستان اولویت دولت باشد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۴۵۰۵

توجه به طرح 46 هزار هکتاری سیستان اولویت دولت باشد

نماینده زابل و رئیس کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه‌های آبیاری مناسب، اتمام طرح نیم لوله، توجه به طرح 46 هزار هکتاری، ریزگردها در منطقه سیستان و غیره باید در اولویت و توجه دولت باشد.

به گزارش ایسنا، احمد علی کیخا در کارگروه آب استان افزود: دولتمردان در اجرای تصمیمات خود با شتاب بیشتری عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیخا بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد باید به این استان نگاه ویژه‌ای در زمینه تخصیص اعتبارات شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست از آغاز عملیات اجرای سامانه‌های نوین آبیاری داخل مزارع دشت سیستان خبر داد.

علی مراد اکبری اظهار کرد: بخش اعظم پروژه بزرگ ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان شامل خطوط انتقال و توزیع آب تا سطوح ۲۰ هکتاری و ایستگاه‌های پمپاژ تا پایان خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی افزود: اکنون عملیات اجرایی سامانه‌های مدرن آبیاری در سطح مزارع یک هکتاری آغاز شده است.

اکبری پیشرفت فیزیکی کل طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان را ۹۲ درصد اعلام و اظهار کرد: این پروژه، ۴۶ هزار هکتار از گستره ۲۰۰ هزار هکتاری دشت سیستان را با تخصیص ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه‌ها آبیاری خواهد کرد.

وی بیان کرد: ۱۶ ناحیه عمرانی، سه ایستگاه پمپاژ اصلی و ١٤ ایستگاه پمپاژ نواحی وظیفه تامین، انتقال و آبرسانی به کل ۴۶ هزار هکتار را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد