Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:23:37 GMT

گمرکات آذربایجان غربی نیازمند توسعه و تجهیر اساسی هستند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۶۴۲۴

گمرکات آذربایجان غربی نیازمند توسعه و تجهیر اساسی هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از نیازمندی گمرکات این استان به توسعه و تجهیز اساسی خبر داد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رضا حسینی ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجان غربی اظهار داشت: گمرکات این استان پیشانی کشور در معابر ورودی ایران اسلامی هستند بنابراین تقویت این گمرکات به معنی بسترسازی برای توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی، تجارت، صادرات و واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شایسته است رئیس‌کل گمرک ایران برای توسعه و تجهیز گمرکات آذربایجان غربی نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوان به‌سرعت کمبودها، نواقص و مسائل این گمرکات را حل کرد و به آنها بیش از گذشته سامان داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: این روزها توسعه تجارت فرامرزی از برنامه‌های مهم دولت در استان است بنابراین انتظار می‌رود مسئولان کشوری نسبت به توسعه زیرساخت‌های تجاری و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و  لجستیکی استان آذربایجان غربی نگاه اثرگذاری داشته باشند.

واکنش رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به عدم ترخیص برخی کالاها از گمرک   ترخیص 200 دستگاه خودرو از گمرک/120 دستگاه آمبولانس در مسیر ورود به کشور   صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه 18 درصد افزایش یافت‌

وی تصریح کرد: توسعه و تجهیز گمرکات آذربایجان غربی باید به‌عنوان یک راهبرد در توسعه و رونق اقتصادی کشور نگریسته شود.

حسینی گفت: وزارت اقتصاد بیشترین تأثیر را در ارتقا و بهبود فضای کسب‌وکار دارد و اگر دستگاه‌های اقتصادی به درستی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند رشد و رونق اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: متأسفانه در اثر برخی تصمیمات غلط در گذشته، آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه از ریل توسعه‌یافتگی عقب‌مانده در حالیکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و هم مرزی با سه کشور خارجی، داشتن پایانه‌ها و گمرکات متعدد، معادن غنی و ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند به یکی از توسعه‌یافته‌ترین استان‌های کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/ ع

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی  با حضور در شرکت مادر تخصصی توانیر با رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر دیدار و گفتگو کرد.    در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.   مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهر‌های شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.   در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.   مدیر عامل توانیر نیز جهت تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و به منظور رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است