Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:19:33 GMT

تحریم های ضدایرانی آمریکا، ترکیه را نیز متضرر می کند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۶۸۲۹

تحریم های ضدایرانی آمریکا، ترکیه را نیز متضرر می کند

تهران - ایرنا - یک کارشناس صندوق مارشال آلمان در گفت وگو با دویچه وله با اشاره به تجربه ناخوشایند ترکیه از تحریم کشورهای همسایه اش توسط آمریکا گفت: این بار نیز زیان تحریم ایران متوجه آنکارا شده است.

به گزارش ایرنا، «یان لسر» تحلیلگر «صندوق مارشال آلمان» در گفت وگویی که روز یکشنبه در تارنمای شبکه دویچه وله منتشر شد، رویکرد دولت ترکیه در همکاری با روسیه و ایران را موجب خشم دولت آمریکا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی مناسبات ترکیه و آمریکا با خرید سلاح و سامانه موشکی «اس400» از روسیه و خرید نفت ایران از سوی آنکارا آن هم در شرایطی که واشنگتن به مقابله با هر دو این کشورها می پردازد، مناسبات دو طرف را با چالش مواجه کرده است.
لسر افزود: سیاست آمریکا در حال حاضر فشار حداکثری به ایران است اما در این میان ترکیه نگران زیان هایی است که از این اقدام آمریکا می بیند.
به گفته وی این نگرانی قابل درک است زیرا ترکیه طی دهه های اخیر به دلیل سیاست های تحریمی آمریکا علیه روسیه، عراق و ایران متحمل زیان های بی شماری شده است؛ از همین روست که ترک ها دل خوشی از استفاده ابزاری از تحریم ها در سیاست خارجی ندارند.
این کارشناس آلمانی مشکل اصلی در مناسبات آنکارا-واشنگتن را وجود دو دیدگاه سیاسی متفاوت در دو کشور به خصوص در حوزه خاورمیانه ارزیابی کرد.
منطقه غرب آسیا و حوادث آن برای هر دو کشور اهمیتی حیاتی دارد و همانطور که روسیه، ایران، آمریکا و عراق تحولات آن را به دقت زیر نظر دارند، ترکیه نیز به عنوان یک قدرت منطقه ای از این قضایا غافل نیست.
لسر با استناد به گزارش رسانه ها، تحلیل مراکز پژوهشی، اتاق های فکر در آمریکا و ترکیه تاکید می کند که در هیچ دوره ای روابط دوجانبه ترکیه و آمریکا به بدی اکنون نبوده است.
وی با این حال ایده جدایی ترکیه از همپیمانان غربی را برای آینده این کشور مثبت ارزیابی نکرده و معتقد است که وابستگی های این کشور از نظر مالی و اقتصادی به نظام اقتصاد جهانی موجب می شود مقامات آنکارا بار دیگر بازگشت به غرب را در دستورکار خود قرار دهند.

اروپام**6143**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه ايران تحريم هاي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند