Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سالار آملی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های ایران و مجارستان با بیان اینکه ایران در رده میانه کشورهای در حال توسعه قرار دارد، نقش دانشگاه‌ها را در فرآیند تحول جوامع بسیار مهم دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی ایران تبادلات علمی و تکنولوژیکی در سطح بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این سیاست در جمهوری اسلامی ایران مواردی از قبیل حل مشکلات جامعه در کنار تجاری‌سازی پژوهش و نتایج، توسعه آموزش حرفه‌ای و بین‌المللی کردن آموزش عالی را پیگیری می‌کند.

سالار آملی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از وضعیت نظام آموزش عالی در ایران بیان کرد: در حال حاضر حدود ۸۱ هزار عضو هیئت علمی در بخش دولتی و خصوصی در نظام آموزش عالی در حال فعالیت و حدود یک میلیون دانشجو نیز در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین از ۵۳ هزار و ۳۴۰ مقاله منتشر شده پژوهشگران ایرانی در مجلات بین‌المللی اسکوپس و آی اس آی خبر داد و گفت: در سال ۲۰۱۸ پروژه‌های مشترک پژوهشی بین ایران و سایر کشورها به ۴۶۶ مورد افزایش یافت که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آن‌ها با کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.

فائم مقام وزیر علوم با اشاره به اثرگذاری پایین این پژوهش‌ها در جامعه ایرانی این مسئله را بزرگ‌ترین چالش دانست و خواستار توجه جدی به اثرگذاری پژوهش‌ها در جامعه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ایران در راستای تقویت حوزه علم و دانش از تأسیس ۴۲ پارک علم و فناوری، ۱۸۶ مرکز رشد، ۳۰ هزار مرکز پژوهشی، ۲۳۱ میلیون دلار صادرات پژوهشی و فعالیت ۲ هزار و ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد.

سالار آملی همچنین از رشد ۱۱ درصدی مقالات مشترک ایران و کشورهای اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ خبر داد و بر همکاری‌های ایران و مجارستان در زمینه کارهای پژوهشی مشترک، دوره‌های تحصیلی مشترک، راهنمایی مشترک پایان‌نامه‌های دکترا و گروه‌های پژوهشی مشترک تأکید کرد.

کد خبر 4602534

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند