Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارقان مأمورنما با بیش از ۱۰۰ فقره زورگیری به دام افتادند. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ اجتماعی پلیس تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بهمن ماه 97، وقوع چند فقره زورگیری به یک شیوه و روش در محدوده‌های خیابان فردوسی، چهارراه استانبول، بازار تهران، خیابان بهار جنوبی و خیابان طالقانی به پلیس تهران بزرگ اعلام شد که در تمام پرونده‌ها شاکیان عنوان داشتند توسط دو مرد جوان که تجهیزات نظامی مانند دستبند به همراه داشتند، مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شاکیان این پرونده درباره نحوه سرقت به مأموران گفت: من در خیابان منوچهری بساط می‌کنم و پولهای خرد و اسکناس می‌فروشم، روز حادثه در خیابان بساط کرده بودم که دو نفر نزد من آمده و خود را مأمور پلیس معرفی کردند، این دو نفر بی‌سیم و دستبند همراه داشتند، آنها با این عنوان که من مخل نظم اقتصادی هستم و اقدام به خرید و فروش ارز به صورت غیر قانونی می‌کنم، مرا تهدید کردند و بیش از 4 میلیون تومان از من سرقت کردند. 

شاکی دیگری نیز درباره جزئیات زورگیری به مأموران گفت: یک شب قصد سفر به شهرستان را داشتم، در یکی از ایستگاه‌های BRT منتظر آمدن اتوبوس بودم و هیچ کس در ایستگاه نبود، بعد از مدتی دو نفر به سمت من آمده و با اشاره گفتند که به سمتشان بروم و من نیز به سمتشان رفتم، آنها با نشان دادن دستبند خود را مأمور پلیس معرفی کردند و گفتند که سوار خودرویشان شوم، من نیز این کار را انجام دادم.

وی افزود: داخل خودرو، ساک مسافری من که فقط البسه داشت را بازرسی کردند، در بازرسی بدنی از من نیز کیف پول، مبلغ 2 میلیون و 300 هزار تومان و چهار کارت بانکی به همراه رمزشان را نیز از من گرفته و متواری شدند.

پس از ثبت این شکایت تیمی از کارآگاهان اداره پنجم آگاهی تهران بزرگ برای شناسایی و بازداشت متهمان دست به کار شدند.

کارآگاهان در تحقیقات متوجه شدند دو سارق مأمورنما با خودروهایی از جمله پراید هاچ‌بک، پرشیا، سمند در محدوده‌های مذکور حضور یافته، به سراغ فروشندگان ارز خیابانی رفته و با نشان دادن بی‌سیم و دستبند و به این بهانه که فروشندگان ارز، مخل نظم اقتصادی هستند، آنها را سوار بر خودرو می‌کردند.

سارقان سپس در معابر فاقد چراغ راهنمایی و رانندگی، دوربین و خیابانهای یک طرفه با خودرو حرکت کرده و در مکانی مناسب اقدام به زورگیری از این افراد می‌کردند.

در ادامه با شناسایی متهم اصلی این پرونده مشخص شد وی در سال 93 مرتکب سرقت مسلحانه شده و پس از دستگیری و در زمان سپری کردن مدت محکومیت، با گرفتن مرخصی دیگر به زندان بازنگشته بود.

متهم اصلی این پرونده در سال 95 به دلیل ارتکاب زورگیری در پوشش سارق مأمورنما تحت تعقیب پلیس آگاهی کرج قرار گرفته بود و مشخص شد که همدست وی نیز همبند او در زندان بوده است.

در نهایت مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای بازداشت هر دو متهم اقدام کرده و در تاریخ 3 اردیبهشت 98 موفق به بازداشت هر دو متهم شدند.

سرهنگ داوود فرد؛ جانشین رئیس پلیس آگاهی فاتب با اعلام این خبر گفت: متهمان بیش از 100 فقره پرونده زورگیری و خفت‌گیری از شهروندان در سوابق خود دارند که تمام این موارد را با عنوان مأمور پلیس از شهروندان انجام شده است.

وی با اشاره به استفاده متهمان حین زورگیری از لهجه‌ها و گویشهای متفاوت تصریح کرد: کمترین مقدار زورگیری 2 میلیون و 800 هزار تومان و بیشترین مقدار نیز مبلغ 38 میلیون تومان بوده است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فاتب با اشاره به اینکه این موضوع جزء جرایم خشن محسوب می‌شود، افزود: دقت شهروندان باید افزایش یابد، چرا که مردم به راحتی نباید به اظهارات یک فرد مبنی بر اینکه اعلام می‎کند من پلیس هستم و یا با دیدن دستبند، بی‌سیم تحت تأثیر قرار گیرند، پلیس وظیفه دارد مأموریت خود را انجام دهد اما شهروندان باید از مأموران پلیس کارت شناسایی معتبر را درخواست کنند.

فرد متذکر شد: عکس شخصی بر روی کارت شناسایی مأموران معتبر نیست و این کارتها باید دارای عکس پرسنلی حاوی درجات مأمور پلیس باشد، یک مأمور پلیس به هیچ عنوان از شهروندان کارت بانکی یا رمز آنها را نمی‌خواهد، این خلاف مقررات پلیس است و شهروندان نباید این موضوع را قبول کنند و باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.

کلاهبرداری از 100 فروشنده مواد غذایی فضای مجازی + عکس متهم

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,25,1392/CT11 واژه های کاربردی مرتبط پلیس 110 پلیس آگاهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس 110 پلیس آگاهی پلیس 110 پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا محمودیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش وقوع سرقت سیم و کابل شبکه هوایی و ایجاد نارضایتی در بین مردم و خسارت وارده به تأسیسات برقی در شهرستان دشتستان، لذا شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی و تحقیقات گسترده میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد اعضای این باند سرقت با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری اقدام به سرقت کابل‌های برق می‌کنند که با بهره گیری از اقدامات هوشمندانه پلیسی هویت سه نفر سارق از عاملان اصلی این سرقت‌ها شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، با بیان اینکه محل اختفا اعضای این باند، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: در این ارتباط یک نفر مال‌خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف سارقان به ۸ فقره سرقت سیم و کابل هوایی برق خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6086943

دیگر خبرها

  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد