Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@19:04:22 GMT

میراث فرهنگی آبیک صاحب ساختمان اداری و موزه می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۷۹۳۶

میراث فرهنگی آبیک صاحب ساختمان اداری و موزه می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک گفت: این اداره پس از 12 سال صاحب ساختمان اداری و موزه می‌شود.

کبری کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: 12 سال از استقرار اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آبیک می‌گذرد که طی این مدت، یا در ساختمان استیجاری و یا متعلق به یکی از ادارات در شهرستان فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از پیگیری‌های لازم زمینی به مساحت حدود یک هزار مترمربع از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک تحویل داده شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک ادامه داد: نقشه‌برداری از زمین مذکور برای ساخت ساختمان اداری و موزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک انجام شده و تا دو روز دیگر تحویل داده می‌شود و کار برای طراحی انجام می‌شود.

کشاورزیان اضافه کرد: پس از انجام طراحی، کلنگ‌زنی ساختمان اداری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک شامل طبقه همکف موزه، طبقه اول واحد اداری و واحدهای مختلف حوزه این اداره و طبقه دوم سالن جلسات صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک سال گذشته در کمیته برنامه‌‍‌ریزی 3 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار مصوب شده بود این در حالی است که از سوی معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور قول مساعد برای ساخت موزه داده شده که به محض آغاز ساخت موزه، 3 میلیارد ریال مقرر شده به شهرستان آبیک اختصاص داده شود.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص موزه، پیشنهاد باستان‌شناسی و مردم‌شناسی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین داده شده که تصمیم نهایی از سوی مسئولان این اداره کل گرفته می‌شود و نسبت به ساخت بخش موزه تعیین شده اقدام می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر در رشته‌های گلیم، چرم، منبت، معرق، خراطی، رودوزی‌های سنتی و سفال حدود 100 هنرجو مشغول هنرآموزی هستند در حالی که درخواست رشته آیینه‌کاری هم داده شده اما فعلا پاسخی دریافت نشده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قزوین زمین صنایع دستی و گردشگری مسکن موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود