Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر نوریان به اظهارات سفیر فرانسه در واشنگتن اشاره کرد و گفت: اروپایی ها از این حرف ها زیاد زده اند و هیچ کدام صحت ندارد؛ ما در برجام بر اساس منافع خودمان عمل می کنیم و نگاه نمی کنیم که طرف های مقابل چه می گویند.

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات سفیر فرانسه در خصوص برجام به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: اظهارات «جرارد آرود» سفیر فرانسه در واشنگتن مغایر با روح و مفاد برجام است و در حقیقت این مسئله در برجام دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: واکنش ایران به این ادعای غیر منطقی و خلاف چارچوب توافق قطعاً باید رسمی و قاطع باشد.

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به اینکه باید بدانیم که سفیر فرانسه در کجا صحبت کرده است، خاطر نشان کرد: وی در واشنگتن صحبت کرده است، طبیعتاً مقامات دیپلمات برای به دست آوردن بعضی از خواسته های مورد نظرشان باید حرف ها و الفاظی را به کار بگیرند و مواضعی را اعلام کنند که مورد نظر واشنگتن باشد.

نوریان در پاسخ به این سوال که "آیا این مسئله به نوعی هشداری برای پایان برجام است؟" گفت: خیر؛ اروپایی ها از این حرف ها زیاد زده اند و هیچ کدام صحت ندارد؛ ما در برجام بر اساس منافع خودمان عمل می کنیم و نگاه نمی کنیم که طرف های مقابل چه می گویند.

وی افزود: ما هرجا حس کنیم که وجود این توافقنامه برای ما هیچ منفعتی ندارد، قطعاً آن جا در موردش تصمیم می گیریم و ربطی هم به اظهار نظر آقایان ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح اینکه ایران جهت اقدام منتظر کنار کشیدن اروپا از برجام نمی ماند گفت: ما بر اساس منافع خودمان تصمیم می گیریم و برای این تصمیم گیری با کسی رو در بایستی ندارد.

نوریان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "در صورت پایان برجام چه اتفاقی خواهد افتاد؟" بیان داشت: الآن نباید سناریو سازی کنیم؛ اگر این اتفاق بیافتد هیچ پدیده جدیدی که قبلاً با آن مواجه بودیم، بوجود نمی آید.

وی در پایان گفت: قبلاً هم همین وضعیت را داشتیم؛ در بدترین حالت این است که اتفاقات و وضعیت قبلی را خواهیم داشت، ضمن اینکه در آن زمان تصمیماتی را خواهیم گرفت که بر اساس منافع خودمان تعریف می شود نه بر اساس اظهارات طرف مقابلمان.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام تیم استقلال به تیم «استقلال خلیج فارس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالعلی علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، اظهار کرد: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی افزود: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

کد خبر 749136

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • پاری سن ژرمن - لوآور؛ ترکیب رسمی
  • داور فوتبال ایران: بله از باخت پرسپولیس خوشحال شدم | چرا نمی گذارید ما کری بخوانیم!
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!