Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان: اگر در منطقه شلالدون افرادی به صورت غیر قانونی اقدام به تصرف در عرصه های طبیعی کرده، منابع طبیعی باشت وظیفه دارد در سریع ترین زمان ممکن پرونده تخلف تشکیل داده و به مراجع قضایی جهت رفع تصرف ارجاع داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از بویرخبر؛ یکی از مناطق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد،  شلالدون در شهرستان باشت است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از نقاط کشور بوده، اما به تازگی خبرهایی مبنی بر دخل و تصرف توسط افراد سود جو در آن مکان شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چشم اندازهای طبیعی منطقه شلالدون از توابع شهرستان باشت این مکان را به نگین مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرایی  مسافران تبدیل کرده است.

 

وجود تپه های پوشیده از جنگل، دره ها،طبیعت بکر، درختان سر به آسمان کشیده بلوط، بادام، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل های زرد و قرمز سفره ای از خوان بی انتهای خداوندی در این خطه است که  چشم هر مشتاقی را حیران می کند.

 

در این ارتباط  به تازگی شنیده شده است در آن مناطق که جزو عرصه ملی و منابع طبیعی بوده است، عده ای افراد سودجو با تخریب طبیعت و کشت در آن مناطق حریم طبیعت را نقض می کنند.

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفتگو با بویرخبر گفت: شلالدون یک منطقه گردشگری محسوب می شود که به دلیل پدیده خشکیدگی بخشی از درختان بلوط دچار خشکی شده که اقدام به کاشت نهال در آن منطقه در مساحت 250 هکتار شده است.

 

باقری فرد بیان کرد: اگر در منطقه شلالدون افرادی به صورت غیر قانونی اقدام به تصرف در عرصه های طبیعی کرده، منابع طبیعی باشت وظیفه دارد در سریع ترین زمان ممکن پرونده تخلف تشکیل داده و به مراجع قضایی جهت رفع تصرف ارجاع داده شود.

 

باید اشاره کرد  پدیده خشکیدگی و نابودی درختان بلوط از یک طرف و حضور افراد سودجو برای کسب منافع شخصی از سوی دیگر طبیعت بکر آن مناطق را با خطر جدی مواجه کرده است، که در این رابطه می طلبد اقدام مناسب و سریع جهت هرگونه رفع تصرف در آن مناطق صورت گرفته تا منابع طبیعی که جزء سرمایه های ملی بوده و متعلق به  نسل حاضر و آیندگان است از خطر نابودی حفظ شود. 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل