Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@05:18:24 GMT

سفر هیأت بلند پایه بغداد به اربیل برای حل اختلافات موجود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۸۳۵

به گزارش ایلنا به نقل از الفرات نیوز، هیأتی متشکل از تعدادی از وزرا و رئیس بانک مرکزی عراق به منظور برگزاری نشست مشترک با نخست‌وزیر اقلیم کردستان و دیگر مسئولان این منطقه وارد اربیل شدند.

منابع آگاه تأکید کردند که این دیدار برای از سرگیری بسیاری از توافق‌­ها و یادداشت تفاهم­‌هایی است که بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان به ویژه در زمینه انرژی، بودجه مالی و حل اختلافات امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور «نیچروان بارزانی» رئیس دولت اقلیم کردستان،‌ «مسرور بارزانی» مشاور شورای امنیت ملی اقلیم،‌ «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر و تعدادی از وزرای این منطقه از جمله وزاری بهداشت، برنامه و فرهنگ برگزار خواهد شد.

هیأت دولت مرکزی عراق نیز متشکل از شامل وزرای دارائی، صنعت، برنامه‌ریزی، کشاورزی و فرهنگ، رئیس گروه سرمایه‌گذاری، رئیس بانک مرکزی عراق، مدیر گمرک و تعداد زیادی از مشاوران در ریاست شورای وزرا است.

این منابع تصریح کردند که نشست مذکور بسیاری از مسائل مهم از جمله تعرفه‌­های گمرکی و گذرگاه­‌ها و همچنین موضوعات مرتبط با بخش مالی، تجاری و کشاورزی را بررسی خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اربیل و بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود