Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: برای بازسازی هر واحد مسکونی تخریب شده براثر سیل مبلغ 70 میلیون تومان شامل 40 میلیون تومان وام ساخت، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت، 15 میلیون تومان وام معیشتی و پنج میلیون تومان بلاعوض معیشتی پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک جواد نظری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با برآورد مجموع خسارت های وارده از سیل به خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون مبلغ 715 میلیارد تومان در حوزه تاسیسات زیربنایی، مسکونی، کشاورزی، ساختمان های دولتی، اماکن فرهنگی و ورزشی، مدارس استان خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در حوزه ساختمان و تاسیسات زیربنایی 559 میلیارد و 668 میلیون تومان، در حوزه کشاورزی 156 میلیارد و 75 میلیون تومان، در حوزه مسکن شهری 550 واحد بازسازی و 194 واحد تعمیری و در حوزه مسکن روستایی شش هزار و 405 واحد بازسازی و 173 واحد تعمیری برآورده شده است.

 

نظری با اشاره به اینکه خسارت های محاسبه شده برای سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است، گفت:  در روزهای 19 و 21 فروردین دو کلنگ زنی برای احداث اولین واحدهای مسکونی برای بازسازی در روستاهای  بخش جرگلان و مانه و سملقان انجام شده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در گام نخست تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی 400 واحد مسکونی استان اختصاص یافته است که بعد از طی کردن روند اداری تسهیلات به صورت مرحله به مرحله در اختیار این افراد قرار می گیرد ،همچنین در مراحل بعدی تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی و تعمیر سایر مساکن اختصاص پیدا می کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی مبلغ 70 میلیون تومان شامل 40 میلیون تومان وام ساخت، 10 میلیون تومان بلاعوض ساخت، 15 میلیون تومان وام معیشتی و پنج میلیون تومان بلاعوض معیشتی در نظر گرفته شده است که تمامی ها مبالغ وام ها با کارمزد چهاردرصد است.

 

نظری افزود: تشکیل پرونده ها در بنیاد مسکن و معرفی به بانک آغاز شده و تسهیلات در طول مراحل ساخت به آنها پرداخت می شود.

 

وی گفت:  در بحث تاسیسات زیربنایی اگر در دولت مصوب شود، در قالب اعتبارات تملک دارایی در اختیار دستگاه ها قرار داده می شود که بتوانند بازسازی و تعمیرات مد نظر را انجام دهند.

 

نظری همچنین بیان کرد: در بخش کشاورزی اعتبارات به صورت متمرکز در اختیار وزارت جهاد قرار داده شده که براساس توزیع ملی جهاد کشاورزی استان سهم استان را از وزارت خانه جذب و بین کشاورزان خسارت دیده توزیع می کند.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تعداد دام های سبک و سنگین تلف شده در سیل استان را دوهزار و 40 راس عنوان کرد و گفت: جهت مساعدت به خانواده هایی که دام های خود را در سیلاب از دست داده اند وعده هایی از مسئولین مربوطه اخذ شده است.

 

نظری با اشاره به اینکه در بخش آموزش و پرورش 103 واحد تعمیری به ثبت رسیده است، گفت: مراحل جذب اعتبار از طریق نوسازی مدارس از وزارت خانه در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی بیشترین میزان خسارت های خراسان شمالی از سیلاب را در دهستان شیرین سو شهرستان مانه و سملقان و بخش جرگلان و مرکزی شهرستان رازو جرگلان عنوان کرد.

 

این مقام مسئول در انتها گفت: در سال جاری اعتبارات به صورت ملی توزیع می شود و باتوجه به اینکه به صورت مرحله به مرحله پرداخت تسهیلات صورت می گیرد، کمی روند طولانی می شود تا در اختیار استان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان