Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:51:27 GMT

اژدها به گلستان وارد می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۹۶۴۹

اژدها به گلستان وارد می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر مجموعه فرهنگی کاخ گلستان از برگزاری موزه مشترک با کشور چین خبر داد و افزود: نمایشگاهی از ظروف چینی منقش به اژدها با همکاری موزه شانگهای در کاخ گلستان برگزار می‌شود.

مسعود نصرتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این که مسئولان موزه شانگهای چین با ارسال نامه الکترونیکی خواهان حضور و برگزاری نمایشگاهی در ایران شدند، گفت: برای نخستین بار است که چین در ایران موزه مشترک برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرتی از وجود ظروف چینی و مینیاتور از دوره قاجار در کاخ گلستان خبر داد و افزود: تعداد بسیاری از نسخ خطی چینی نیز از دوره قاجار در کاخ گلستان موجود است.
وی افزود: قرار شد مسئولان موزه چین، برای برگزاری این موزه در دو بخش ظروف چینی و نسخ خطی حدود 200 اثر به ایران بیاورند تا در کنار آثار خود آنها را به نمایش درآوریم.
نصرتی از حضور کارشناسان چینی به منظور شرایط نگداری آثار موزه خبر داد و گفت: شرایط خوب نگهداری سبب شد آنها به انتقال آثارشان به ایران ترغیب شوند.
مدیر کاخ گلستان گفت: امیدواریم در نیمه نخست سال جاری این نمایشگاه در ایران برگزار شود و در نیمه دوم سال نیز همین نمایشگاه با این آثار را در چین برگزار کنیم.
فراهنگ** 3377** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موزه مشترك چين كاخ گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه