Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@10:17:11 GMT

ساعت آرام ، پروژه ای برای حمایت از کودکان اتیسم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۹۸۸۹

ساعت آرام ، پروژه ای برای حمایت از کودکان اتیسم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تحقیقات توسط انجمن ملی اتیسم انگلیس نشان میدهد 64 درصد از افراد اتیسم از رفتن به مغازه ها اجتناب می کنند و از 28 درصدازآن ها خواسته شده که مراکز خرید رابه دلایل مختلف ترک کنند. عدم آگاهی مردم از نوع مشکل افراد اتیسم، وجود محرک های محیطی فراوان مانند صدای بلند، چراغ های روشن وجمعیت زیاد مشکل اساسی برای افراد اتیسم در مراکز خرید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد اتیسم اطلاعات حسی را متفاوت دریافت می کنند، حواس بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی آنها اطلاعات کم یا زیاد را از محیط اطرافشان می گیرد. دریافت اطلاعات حسی متفاوت، آنها را دچار تنش و بهم ریختگی می کند. این مسئله می تواند رفتن به فروشگاه، مراکز خرید یا اماکن تفریحی را برای آنها و خانوادهایشان به یک چالش تبدیل کند.

از این رو برای اولین بار در جهان، فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی موریسون در بریتانیا ، هفته ای یک بار زمانی را بنام ساعت آرام معرفی کرد. در این ساعت روشنایی و نور فروشگاه کم می شود، موزیک قطع می شود، صداهای هشدار داخل فروشگاه کاهش می یابد، تعداد مشتریان کمی پذیرش می شوند و چرخ دستی های داخل فروشگاه به میزان کمتری استفاده می شوند. این قوانین درساعت مشخص و در سراسر فروشگاها موریسون و به منظور خدمت رسانی مفید برای مشتریان اتیسم و خانواده هایشان اجرا می شود. به منظور دیگر این فروشگاه تمام محرک های موجود را که باعث بهم ریختگی افراد اتیسم می شود، کاهش می دهد تا آن ها زمان آرامی برای خرید داشته باشند. خوشبختانه بعد این اقدام، بسیاری از اماکن تفریحی و فروشگاه ها مانند اینتو INTU))، کلارکس ((clarksو اسباب بازی های ماToys R us) ) ساعت آرام را اجرا کردند.

در ایران نیز برای اولین بار موسسه خیریه دوست اتیسم با همکاری مجتمع های بزرگ تجاری مجری طرح ساعت آرام در ماه اطلاع رسانی اتیسم شد.این موسسه با انجام رایزنی هایی با مجتمع های تجاری بزرگ تهران مانند مجتمع تجاری ارگ تجریش و مرکز خرید سانا در حمایت از کودکان اتیسم و آگاهی بخشی به جامعه ساعت آرام را در سراسر این مراکز اجرا کرد. هدف موسسه خیریه دوست اتیسم از اجرای ساعت آرام، حمایت از کودکان اتیسم و افزایش آگاهی جامعه از این اختلال است.

 در این دو مرکز علاوه بر اجرای ساعت آرام، ویدیو علائم اتیسم به منظور آگاهی بخشی به مردم نیز پخش شد هم چنین کانتر اطلاع رسانی موسسه خیریه دوست اتیسم با حضور کارشناسان این مجموعه راهنمای مراجع کنندگان و پاسخگوی سوالات آنها بودند. در این دو مرکز در ساعت مشخصی از روز نور و صدا تمام مجتمع به حداقل می رسید و سپسویدیو علائم اتیسم برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این اختلال پخش می شد. هدف ما در موسسه خیریه دوست اتیسم شناخت، درک و پذیرش اتیسم از سوی جامعه است. ما انتظارنداریم همه به یک متخصص در زمینه اتیسم تبدیل شوند اما معتقدیم که همه باید اتیسم را درک کنند. ما اطلاعاتی درمورد اتیسم ارائه خواهیم داد تا افراد اتیسم زندگی راحت تری را در کنار مردم داشته باشند.

اجرای ساعت آرام یکی از مواردی است که به افراد اتیسم کمک شایانی می کند و باعث کاهش بارهای حسی آن ها می شود و اجازه می دهد که آن ها بطور موثر در جامعه حضور داشته باشند. ما فروشگاه ها و مراکز خرید را به اجرای ساعت آرام دعوت می کنیم تا با برداشتن چنین گام های ساده ای جهان دوستانه ای را برای کودکان اتیسم خلق کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمایت اتیسم ساعت آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان

غلامعلی فتحی  با اشاره به آمادگی مراکز خرید تعاون روستایی لرستان برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر مقدمات راه اندازی ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان فراهم شده است.
وی گفت: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع در استان پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه لرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امیدواریم در سال‌جاری با برنامه ریزی مناسب مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.
فتحی گفت: بازدید از مراکز خرید گندم با تشکیل تیم‌های نظارتی مختلف انجام می‌شود تا شاهد کمترین مشکل در کمیسیون‌های خرید باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل