Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس به همراه امیر وجیهه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، 8 اردیبهشت‌ماه از مجتمع تخصصی قرآن نیروی زمینی ارتش استان فارس واقع در كوی سازمانی شهید كسایی شیراز بازدید كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز رضایی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد در این بازدید به ارائه توضیحاتی درباره عملكرد این مجتمع و فعالیت‌های قرآنی ارتش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی 10 ساله ارتش برای تربیت حافظان قرآن
وی اظهار كرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور و توصیه‌های مؤكد سلسله مراتب عقیدتی ـ سیاسی ارتش، برنامه‌ریزی بلندمدتی برای حفظ قرآن در یك طرح 10 ساله در ارتش انجام شده است كه در آن برای هر پادگان ارتش سهمیه‌بندی تربیت حافظان قرآن طی هر سال صورت گرفته است.
رضایی با یادآوری اینكه این طرح از سال 95 آغاز و تا سال 1405 ادامه خواهد داشت، گفت: برای پادگان آموزش علوم و فنون ارتش جمهوری اسلامی یك وضعیت مطلوب در نظر گرفته شده است كه تا 10 سال آینده این پادگان باید 200 نفر حافظ قرآن از كاركنان كادر و وظیفه و 600 نفر از میان خانواده‌های كاركنان آن‌ها داشته باشد.

در تربيت حافظان قرآن از وضعيت مطلوب بالاتريم 
وی با تصریح اینكه برای اینكار هر سال كار خود را 20 درصد افزایش می‌دهیم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا پایان سال 97 ما 60 حافظ قرآن در بخش كاركنان پایور تربیت می‌كردیم كه بحمد الهی تا پایان سال 97 این تعداد به 74 نفر رسید همچنین در بحث خانواده‌ها نیز باید 180 نفر حافظ قرآن تربیت می‌كردیم كه این تعداد به 202 نفر رسید یعنی از وضعیت مطلوب هم بالاتر هستیم.
ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد اظهار كرد: برای پیشبرد این كارها، كلاس‌های آموزشی به‌صورت هفتگی و روزانه برگزار می‌كنیم كه برای كاركنان پایور تمام پادگان‌های ارتش مستقر در شیراز، یكشنبه هر هفته یك كلاس آموزش حفظ قرآن در مجتمع تخصصی قرآن ارتش برگزار می‌كنیم ضمن اینكه این افراد هر هفته یك جلسه هم در پادگان‌های خود آموزش حفظ قرآن می‌بینند یعنی برای هر حافظ قرآن در ارتش هفته‌ای دو كلاس آموزشی برگزار می‌شود.

برپايی آزمون ارزيابی وضعيت حافظان قرآن هر سه ماه يك بار
وی با بیان اینكه نیروهای ارتش در كنار كارهای نظامی، به حفظ قرآن هم می‌پردازند، گفت: همچنین به‌منظور ارزیابی از عملكرد و وضعیت حافظان قرآن، هر سه ماه یك بار نیز آزمونی برای كاركنان كادر و وظیفه و خانواده‌ها برگزار می‌شود تا وضعیت آن‌ها در این زمینه مشخص شود.
رضایی به ارائه آماری از تربیت حافظان قرآن در بخش‌های مختلف تا پایان سال 97 پرداخت و گفت:‌ در بخش كاركنان وظیفه تا پایان سال 97، 78 نفر حافظ قرآن، كاركنان كادر 72 نفر، همسران كاركنان 70 نفر، فرزندان پسر 46 نفر و فرزندان دختر 86 نفر حافظ قرآن داشتیم كه این آمار تنها مربوط به مركز آموزش علوم و فنون و همچنین كوی سازمانی شهید كسایی و باغ تخت زیر مجموعه این پادگان است و آمار سایر پادگان‌های ارتش از این جداست.

اشاره به ساير فعاليت‌های قرآنی ارتش
ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با تصریح اینكه برنامه‌های قرآنی دیگری نیز در طول سال اجرا می‌كنیم، یكی از این برنامه‌ها را برگزاری مسابقات قرآن اعلام كرد و گفت: این مسابقات به‌صورت سالیانه و در بخش كاركنان كادر و وظیفه و خانواده‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات در یگان‌ها، مرحله منطقه‌ای میان یگان‌های منطقه فارس، اصفهان و كرمان و مرحله بعدی مرحله كشوری میان یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مشهد مقدس برگزار می‌شود كه افرادی كه به این مرحله راه پیدا می‌كند می‌توانند با خانواده خود به مشهد مقدس بروند.
رضایی بیان كرد: علاوه بر این‌ها به‌صورت مداوم در مناسبت‌های مختلف محافل انس با قرآن در پادگان آموزش علوم و فنون و همچنین كوی‌های سازمانی ارتش برگزار می‌شود.

برگزاری كلاس‌های آموزش صوت و لحن 
وی گفت: برای آماده‌سازی خانواده برای مسابقات قرآنی كه در خردادماه برگزار می‌شود، كلاس‌های آموزش صوت و لحن و تجوید برای همسران كاركنان برگزار می‌كنیم كه استاد آن‌ها خانم وحیده گنبدی از داوران برجسته مسابقات قرآن كشوری بانوان هستند.
ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین در بخش آقایان نیز از حضور استاد مسعودی بهره می‌جوییم كه بسیاری از قاریان شیراز از شاگردان ایشان بوده‌اند ضمن اینكه برای برخی از كلاس‌ها هم از نیروهای خودمان كه در زمینه آموزش‌های قرآنی تبحر دارند نیز استفاده می‌كنیم.
بنا بر این گزارش، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نیز در ادامه این بازدید در كلاس درس حافظان قرآن این مجتمع حضور یافت و تأكید كرد كه ویژگی حفظ قرآن این است كه نورانیتی به ذهن انسان می‌دهد و به زندگی و عمر انسان بركت می‌بخشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور در ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین باشند.

نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: به قبول شدگان در رشته حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جزء مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره‌های متوالی بیش از ۳ هزار نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حضور چشمگیر نونهالان و نوجوانان در آزمون اعطای مدرک تخصصی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد است، قدم برداریم.

کد خبر 6097878

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام با حضور ۱۵۰ نفر
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد