Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ابتدای مراسم رونمایی از کتاب خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آثار وجودی‌ و آثار همه تلاش‌های هاشمی رفسنجانی  در این سرزمین باقی‌ خواهد ماند. امیدوارم کسانی که در این خطه زیست می‌کنند و از وجود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برخوردارند از اینکه در این عصر زندگی می کردند، بر خود می بالند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه تلاش ایشان بر این بود که نام اسلام و این سرزمین عزیز برای همیشه در دنیا بدرخشد.

بروجردی افزود: بدون شک سخن گفتن درباره آیت‌الله هاشمی کار دشواری است. نمی دانم از فهم، ذکاوت، مهربانی، ایمان و مقاومت ایشان و یا مرد عمل بودن ایشان و یا از تدبیر و مدیرت ایشان بگویم و یا از تلاش آیت الله هاشمی برای عزت ایران بگویم.

وی افزود: در خاطراتی ایشان نقل می‌کنند، در سال ۷۵ آمریکا و هم‌ پیمانانش بسیج شده بودند تا علیه کشور ما فعالیت کنند و بحث جنگ به میان آورند. آقای هاشمی سعی داشتند باب گفت‌وگو را باز و اعتقاد داشتند که این مساله منعی ندارد. اجلاس کنفرانس اسلامی قرار بود در ایران برگزار شود که با برگزاری آن موافقت نشد و در اجلاس دیگری که ملک‌ عبدالله حضور داشتند، ایشان تصمیم می‌گیرند با وی ملاقاتی داشته باشند و می‌گویند باید ملک‌عبدالله به اتاق وی بیایند. آیت‌الله هاشمی وقتی می‌فهمند وی نمی‌آید قصد رفتن به اتاق او را می‌کند که ملک‌عبدالله اظهار می‌دارد خودش می‌خواهد به اتاق وی بیاید و این باعث می‌شود اجلاس بعدی در ایران برگزار شود. تدبیر و ژرف‌نگری نکته بسیار مهمی است که ایشان از طریق آن گفت‌وگو و مشکلات را حل می‌کردند.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی گفت: او دین را درک کرده بود و شخصیتی است که نبودنش صدمه‌ای به کشور وارد کرد و این مسئله جبران پذیر نیست. زندگی‌ شخصی و سیاسی ایشان، بهترین اسوه برای آزادگان و آزاداندیشان است که می خواهند انسانیت و دوستی و سیاست‌مدار بودن را تجربه کنند.

بروجردی تصریح کرد: مرور خاطرات و دست‌نوشته‌های ایشان راه را برای رسیدن به قله کمال و معرفت برای نسل امروز هموار می کند. آرمان او چیزی جز ان نبود که مردان خدا از آن دم می‌زنند. او سربلندی و سرافرازی مردم و ایران را می‌خواست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی دین فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم

چند سال قبل، در یک شب بارانی دو آلمانی که راه شان را گم کرده بودند، اتفاقی در خانه ی عباس را می زنند و از آن به بعد ، سرنوشت عباس تغییر می کند و خانه اش به ششمین جاذبه ی گردشگری ایران برای توریست های خارجی تبدیل می شود.
در اولین قسمت از زندگی عباس ببینید که چقدر فقیر بوده و چطور یک اتفاق، نگاهش را به جهان عوض کرد.
کاری از مریم نوابی نژاد.
لینک یوتیوب https://m.youtube.com/watch?si=f9Z5B3lCIYp5oed0&v=GdX-mR3Q5Oc&feature=youtu.be

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900706

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • دلم می خواست شاه ایران شوم (فیلم)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش