Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:49:40 GMT

مدیران اجرایی همکاری مطلوبی با شوراها ندارند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۰۳۰۲

مدیران اجرایی همکاری مطلوبی با شوراها ندارند

به گزارش ایرنا، خانمحمد غیبی حاجیور روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: این در حالی است که تعامل و همکاری بین مدیران اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی می تواند در تسریع پیشبرد امور موثر باشد، ضمن آنکه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مشکل ضعف قانون در ضمانت اجرایی مصوبات نیز رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اینک تنها در حد یک نهاد نظارتی دیده می شوند و قدرت اجرایی قوی ندارد، به همین علت در بسیاری شهرها و روستاها، شوراها به شورای شهرداری یا دهیاری لقب گرفته اند.
حاجیور همچنین گفت: شوراهای اسلامی شهرستان ها و بخش های چهارمحال و بختیاری ردیف بودجه ای و منابع مالی ندارند و عملکرد این شوراها از ابتدای تشکیل تاکنون به علت وجود قوانین دست و پاگیر برای مردم رضایت بخش نبوده است.
دیگر عضو شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان های کشور نیز گفت: بازنگری و اصلاح بسیاری از قوانین کشور و به روزرسانی آن ها باید مورد توجه باشد.
مهدی محمودی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 7 اصل به شوراهای اسلامی شهر و روستا اختیار داده است و این در حالی است که مسئولان اجرایی توجهی به این اختیارات قانونی شوراها ندارند.
شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری 9 عضو به نمایندگی از 9 شهرستان استان دارد که از این تعداد 2 نفر به نمایندگی از چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان های کشور حضور دارند.
هم اینک یکهزار و 883 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری هستند.
7362/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان چهارمحال و بختیاری استان های کشور شورای اسلامی شهرداری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ مجوز گردشگری در دولت سیزدهم در این استان اعطا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در همایش شوراهای استان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است تقویت شوراها تقویت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان مهم مردمی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از نقش‌آفرینی شوراها در شکل‌گیری حماسه‌های مهم سال گذشته به خصوص انتخابات تشکر می‌کنم، گفت: تلاش‌ها و جلسات قبل از انتخابات به خصوص تبیین چهره به چهره که توسط شما عزیزان انجام شد قابل تقدیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام پروژه های حیاتی استان فعال شدند، ادامه داد: 80 مجوز گردشگری در این دولت در سطح استان صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه لازم است شوراها برای پای کار آمدن ظرفیت‌های مردمی تلاش کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مردم در گردشگری و کشاورزی و دامپروری، تحول ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهم حوزه آب در استان فعال شدند و بعضا به بهره‌برداری رسیدند، بیان کرد: مهمترین پروژه‌ آبی استان یعنی پروژه آب شرب بن-بروجن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، این پروژه آب شرب پایدار برای نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر پروژه‌های فعال حوزه آب اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر، سد آقبلاغ، سد بیدکان، جهاد آبرسانی در مناطق استان از جمله خانمیرزا و لردگان از جمله پروژه‌هایی هستند که در دولت سیزدهم فعال شدند، درصد بالایی از تامین آب پایدار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری