Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سال 98 سال خوبی برای استقلال نبود. ابتدا شکست در دربی و پس از آن هم یک برد و یک باخت مقابل الهلال و البته این آخرین باخت که بیشتر از همه هواداران استقلال را آزرده خاطر کرد. بی‌تردید استقلال در بازی با پدیده یکی از مهمترین فرصت‌های خود را در چند فصل اخیر برای کسب عنوان قهرمانی از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبی‌پوشان می‌توانستند با کسب برد 3 امتیازی از این دیدار خود را پنجاه و سه امتیازی کنند و با توجه به بازی‌های ساده این تیم در ادامه و بازی سخت پرسپولیس مقابل تراکتورسازی حتی می‌توانستند ابتکار عمل را در راه  قهرمانی به دست خود بگیرند و پس از چند فصل قهرمان شوند. اما آنچه دیدیم سکته ناقص تیم استقلال در مستطیل سبز بود و باز هم مشکلاتی که ریشه فنی دارد از درون تیم بیرون زد.

اشکالات فنی در مستطیل سبز

آنچه که در مستطیل سبز دیدیم چیزی نبود که از استقلال انتظار داشتیم و این موضوع منوط به بازی اخیر آبی‌پوشان نمی‌شد. نکته نخست درباره این شکست این است که استراتژی وینفرد شفر، سرمربی استقلال برای این بازی مشکل داشت و جابجایی‌های انجام شده در ترکیب اصلی بر روی این تیم تأثیر منفی داشت و در این موضوع هیچ تردیدی نیست. نکته‌ای که برخی از هواداران استقلال در فضای مجازی مطرح می‌کنند بر این مبنا است که استقلال مشکل فنی ندارد در حالی که نحوه استدلال نگارنده و بلکه نظرات اکثر پیشکسوتان از اشتباهات فنی در این دیدار و حتی دیدارهای گذشته است و خود این موضوع دلیلی بر این مدعاست که مشکلات استقلال ریشه فنی دارد.

به طور مثال ستار همدانی در گفتگویی درباره بازی پدیده گفت: متاسفانه مشکلات فنی زیادی را در استقلال می‌بینیم. مقابل پدیده علاوه بر بازی نه چندان خوب، در چیدمان بازیکنان در زمین هم مشکلات زیادی داشتیم. شفر باید به جای اینکه خیلی زود داریوش شجاعیان را تعویض کند، او را به هافبک راست می‌برد تا بتوان از سرعت و تکنیک او استفاده کرد. از دید من جای بازیکنی مانند امید ابراهیمی در استقلال خالی است. علی کریمی فوتبالیست خوبی است اما حرکات او در زمین همیشه یکسان است. هواداران، استقلالی را دوست دارند که زهردار باشد و جسورانه بازی کند. متاسفانه این استقلال با این شرایط فاصله زیادی دارد.

علی لطیفی مهاجم سابق استقلال نیز در این‌باره با انتقاد از ترکیب استقلال اظهار داشت: زمانی است که شما به دلیل محرومیت و مصدومیت یک بازیکن را در اختیار ندارید و برای یک بازی، بازیکن دیگری را جابجا می‌کنید. به طور مثال یک وینگر را مهاجم می‌کنید و یا اینکه به دلیل محدودیت از یک بازیکن در طول فصل به صورت ثابت استفاده می‌کنید. اما متاسفانه آقای شفر در هر بازی دست به تغییرات می‌زند و ضمن اینکه به نظر من استقلال استراتژی صحیحی در بازی‌هایش ندارد و می‌توان گفت هنوز ترکیب ثابت تیمش را پیدا نکرده است. آن هم تیمی که در هر پست دو بازیکن تاپ ایران را دارد، استقلال تیم بسیار پر مهره‌ای است.

آیا استقلال مشکلی غیر فنی دارد؟

جواب این سوال منفی است. دلیل آن علاوه بر مصاحبه بزرگان و پیشکسوتان استقلال می‌تواند یک نوع مقایسه نیز باشد. اجازه بدهید یک بار بررسی کنیم که آیا هزینه‌های انجام شده در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هم متفاوت است و یا اینکه باشگاه رقیب بودجه مضاعف از بودجه استقلال دریافت کرده؟ همه ما می‌دانیم استقلال و پرسپولیس هر دو یک اسپانسر دارند و نیازی به یادآوری نیست که برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان پایتخت چیزی در حدود یک سال است که پولی دریافت نکرده و دریافتی بازیکنان استقلال نیز از بازیکنان پرسپولیس بیشتر بوده است. در بحث خرید بازیکن نیز لیست بلند بالای بازیکنان ورودی به استقلال از ابتدای فصل نشان می‌دهد هرچه شفر خواسته برایش فراهم شده و حتی در نیم فصل این تیم سه بازیکن قوی مانند پاتوسی، ایسما و بازیکن حریف یعنی منشا را خرید که خرید بازیکن سوم را باید به روی تدبیر خوب مدیران باشگاه گذاشت و از این لحاظ آبی‌پوشان پایتخت از حریف خود کاملاً سرتر بودند. اما اینکه چرا علی‌رغم وجود بازیکنان تاپ، ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی که لقب الماس را به خود گرفتند استقلال نتیجه نمی‌گیرد سوالی است که باید جواب آن را در مسائل فنی دنبال کرد که گوشه‌هایی از آنها را از زبان ستار همدانی و علی لطیفی که هر دو کارشناس و مربی هستند بیان کردیم.

حالا باید چه کرد؟

بی‌تردید این مهمترین سوالی است که استقلالی‌ها از باشگاه دارند. یداالله اکبری پیشکسوت دیگر آبی‌پوشان منطقی‌ترین راهکار را پیش‌رو می‌گذارد. وی پیرامون موضوع تغییر در کادر فنی و اینکه گفته می‌شود امکان دارد فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب شود می‌گوید: استقلال باشگاه بزرگی است و اصلا در برهه حساس فعلی تغییرات اشتباه است. چند بازی تا پایان فصل بیشتر نمانده و باید به شفر فرصت دوباره بدهیم تا حداقل نایب قهرمانی را کسب کند و استقلال بتواند سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. مجیدی بازیکن بزرگی بوده و برای استقلال زحمات زیادی کشیده است ولی به نظر من خیلی زود است که او را به عنوان نفر اول انتخاب کنیم و باید به عنوان نفر دوم حداقل یکی دو فصل دیگر تجربه اندوزی کند و حیف است این استعداد را بسوزانیم.

بی انگیزگی ممنوع

امسال برای اولین بار است که تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، راهی ای‌اف‌سی کاپ می‌شوند، حال اینکه آبی‌پوشان پایتخت شانس صعود به عنوان تیم‌های اول و دوم به دور بعد را هم دارند. ضمن اینکه استقلال با نایب قهرمانی در لیگ که کاملا دست یافتنی است می‌تواند سهمیه سال آینده خود را قطعی کند. به هر حال 5 بازی مهم برای استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و پس از آن هیات مدیره می‌تواند تصمیم منطقی و اصولی را بگیرد. بازیکنان و کادر فنی فراموش نکنند چشم میلیون‌ها هوادار به عملکرد آنها است و آنها نباید و حق ندارند به هیچ وجه روحیه خود را ببازند و بی‌انگیزگی بر آنها غلبه کند، استقلال باشگاه بزرگی است و خدمت کردن به آن نیز برای هر فردی در هر سمتی یک افتخار به شمار می‌رود.

خبرنگار: هدایت علیزاده

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دربی استقلال ایران باشگاه استقلال پرسپولیس مشکلات برنا خبرگزاری برنا پدیده آبی پوشان وینفرد شفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است

بازیکن سابق استقلال گفت: تراکتور شکننده ظاهر شده و به‌رغم حمایت هوادارانش و شاید با حضور کادرفنی جدید، نمی‌تواند شکست ناپذیر باشد.

به گزارش مشرق، فرشاد فلاحت زاده، در خصوص رقابت استقلال و پرسپولیس در جدول مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: استقلال در صدر جدول است و باید تا پایان فصل همه امتیازات را بگیرد. کوچک‌ترین لغزشی موقعیت این تیم را به خطر می‌اندازد. اعضای تیم باید نهایت تلاش خود را بکنند از طرفی داوری حساس‌ترین موضوع است. خواسته یا ناخواسته داوری‌ها به ضرر استقلال بوده است. از لحاظ روحی روانی روی تیم تأثیر گذاشته و از طرفی داوران برای رقیب سنتی امتیاز جمع کردند البته نمی‌گویم به نفع گرفتند ولی اشتباهات سهوی آنها به نفع رقیب شده است.

وی ادامه داد: با همه مسائلی که پیش آمده ولی قهرمانی دست استقلال است و اختلافاتی که بین علی خطیر و جواد نکونام شکل گرفته مزید بر علت شده تا بازیکنان تمرکز همیشگی را نداشته باشند. نمونه‌اش دیدار با شمس آذر که برتری ۳ بر صفر به خاطر خستگی تیم جای خود را به پیروزی ۳ بر ۲ داد. استقلال ۱۳ بازیکن دارد و با کمبود بازیکن مواجه است. مصدومیت یامگا و مهدی پور تا پایان فصل شرایط را سخت‌تر کرده است. دست نکونام برای چیدن ترکیب مدنظرش و به‌خصوص در تعویض‌ها بسته است. بازی‌ها فرسایشی است و هر چه جلو می‌رویم کارمان سخت‌تر می‌شود. بازیکنان خسته می‌شوند و احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد. مصدومیت یامگا و مهدی پور این موضوع را ثابت می‌کند. باید اختلافات کنار گذاشته شود و تیم یکدست‌تر باشد تا منجر به حفظ صدر جدول شود و در نهایت استقلال جم را بالای سر برد.

بازیکن سابق استقلال در مورد بازی هفته آینده تیمش با تراکتور عنوان کرد: یحیی گل‌محمدی و کادرفنی اش او تا روز بازی کمتر از یک هفته در تیم هستند و نمی‌توانند تأثیر بسزایی بر تیم داشته باشند. البته این موضوع درست است که با تغییر و تحول در کادرفنی تیم و آمدن سرمربی مطرح، تغییرات مثبتی در تراکتور ایجاد می‌شود. با این حال همه چیز دست استقلال است و می‌تواند در این بازی خارج از خانه برنده شود. معمولاً سرمربی در ابتدای فصل تیمش را می‌بندد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم ضعف‌های تیمش را با بازیکنان جدید و خروج مهره‌هایی که نمی‌خواهد برطرف می‌کند. شاید خیلی از بازیکنان تراکتور مدنظر گل‌محمدی نباشند. تراکتور شکننده ظاهر شده و به‌رغم حمایت هوادارانش و کادرفنی جدید، نمی‌تواند شکست ناپذیر باشد و می‌تواند این حریف را از پیش رو برداشت.

منبع: خبرگزاری آنا

دیگر خبرها

  • حمایت بازیکن استقلال از جانشینش؛ از تو مطمئنم + عکس
  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • سوپر گل پاک‌پرور همه را شوکه کرد
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است