Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:33:54 GMT

جانشین نداجا: آماده دفاع ملی هوشمند باشیم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۳۵۳۲

جانشین نداجا: آماده دفاع ملی هوشمند باشیم

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به موقعیت حساس منطقه در برهه زمانی کنونی، تأکید کرد که در اوضاع کنونی باید آمادگی لازم برای دفاع ملی هوشمند و همه جانبه را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا دریادار تورج حسنی مقدم یکشنبه شب در مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت شهید بایندر در بندرانزلی همچنین از حضور 62 ناوگروه در راستای اجرای ماموریت های محوله در آب های بین المللی خبر داد و اظهار کرد: ناوگروه شصت و دوم که هفته گذشته به جمهوری قزاقستان اعزام شده بود، دوشنبه در بندرانزلی پهلو می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نداجا حول محور ولایت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی حراست می کند، افزود: ناوگروه شصت و یکم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و اقیانوس هند درحال حفاظت از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران است.
دریادار حسنی مقدم تاکید کرد: مشارکت در تردد بین المللی و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در مجامع بین المللی و استحکام بخشیدن به دیپلماسی کشور، گوشه ای از اقدامات نداجا در راستای ابلاغ راهبرد رهبری است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به موقعیت حساس منطقه در برهه زمانی کنونی تاکید کرد: دشمنان نظام به طور مداوم در حال تهدید و تحریم و به روش های مختلف در حال رساندن پیام دشمنی خود به ملت ایران هستند و در اوضاع کنونی باید آمادگی لازم برای دفاع ملی هوشمند و همه جانبه را داشته باشیم.
دریادار حسنی مقدم با بیان اینکه ایران بهترین موقعیت ژئوپلیتیکی دنیا را دارد، خاطر نشان کرد: ایران در شش حوزه های ژئوپلیتیکی شمال شرق (آسیای میانه)، شرق (افغانستان و پاکستان) ، جنوب شرق (اقیانوس هند) ، جنوب غرب(خلیج فارس)، غرب (خاور میانه) و حوزه ژئوپلیتیکی شمال غرب در دریای خزر قرار دارد که از این لحاظ بهترین موقعیت دنیا را دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات رهبری و راهبرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ، ایستادگی ، مقاومت و حضور به موقع در صحنه راهبرد بومی نیروی دریایی ارتش است که باید همواره هوشیار باشیم .
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره ناوسروان شهید یدالله بایندر شهید راه وطن در سال 1320 خاطر نشان کرد: شهدای ایران با جانفشانی و ایثارگری خود جان برکف در صف مقابله با دشمنان در همه ادوار قرار گرفتند و با پاسداری از استقلال و آزادی و شریعت اسلامی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران از این کشور جدا شود.
دریادار حسنی مقدم یادآور شد: شهدا کسانی بودندکه جان خود را نثار میهن اسلامی کردند تا ما به عنوان مسئول ، خدمتگزار مردم باشیم و باید با پاسداشت یاد و خاطره آنان و تکریم خانواده های شهدا ، علاوه بر ادای دین راه آنان را ادامه دهیم .
به گزارش ایرنا ، ناوسروان‌ یدالله‌ بایندر در سال 1320 مسئولیت‌ کفالت‌ فرماندهی‌ نیروی‌ دریایی‌ در دریای خزر را به عهده‌ داشت؛ در آخرین ساعات شب دوم شهریور به دولت ایران اطلاع داده شد به خاطر بی توجهی به خواسته متفقین مبنی بر اخراج نیروهای آلمانی، ارتش دو کشور به شمال و جنوب ایران حمله خواهند کرد و به فاصله چند ساعت ، ما در معرض تهاجم قرار گرفت و در جریان این حمله، ناو سروان یدالله بایندر شهید شد، مزار او هم اکنون در محوطه باراندازهای بندر انزلی است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ناوگان شمال نیروی دریایی و منطقه چهارم دریایی در این شهر ساحلی مستقر است.
7471 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گيلان نداجا انزلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی