Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی انجیدنی بنیانگذار و مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه این پیام‌رسان در سال جدید گفت: پیامرسان گپ در سال ۱۳۹۷ توانست حدود ۸۰۰۰ الی ۹۰۰۰ استارتاپ و فرصت شغلی را میزبانی کند. حالا هر کدام از کسب‌و‌کار‌ها را میانگین دو نفر در نظر بگیریم حدود ۱۷ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرصت‌های شغلی در قالب ابزار‌های مختلف در حوزه کسب‌وکار‌های نوپا است که ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال جدید برنامه‌ریزی شده است رکورد حداقل ۲۰۰۰۰ کسب‌وکار را داشته باشیم و ۵۰۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم. برای مثال برنامه‌ریزی‌های زیادی در بخش‌هایی مانند مدرسه کسب‌و‌کار در فضای مجازی راه‌اندازی شده است تا آموزش‌های لازم برای ایجاد استارتاپ در گپ داده شود.

انجیدنی تأکید کرد: ما توانستیم با مشارکت فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌های علمی - کاربردی و بهزیستی، کارگاه‌هایی با هزینه اختصاصی گپ تشکیل دهیم تا بسیاری از کارآفرینان با کسب‌وکار و طریقه راه‌اندازی آن در گپ آشنا شوند. خوشبختانه می‌توانم بگویم چند روز گذشته اولین جلسه از این کارگاه در فنی و حرفه‌ای مشهد مقدس برگزار شد و قرار است دوره‌های بعدی این کارگاه در شهر‌های دیگر برگزار شود و این خود فرصتی برای افرادی است که به دنبال کسب‌وکار هستند. در بهزیستی‌ها این کارگاه‌ها کاملاً رایگان برگزار می‌شود.

بنیانگذار پیام رسان گپ در خصوص آخرین آمار کسب و کار راه‌اندازی شده گفت: در سال ۹۷ ضمن توسعه زیرساخت‌ها توانستیم جامعه مشترکان را فعال کرده و ۹۰۰۰ کسب‌وکار راه‌اندازی کنیم و اکنون این رقم به ۲۰۰۰۰ رسیده است.

وی درباره حذف هاتگرام و تلگرام طلایی در گوگل اظهار کرد: اقداماتی که از سوی اپل و گوگل انجام می‌شود را می‌توان زنگ خطری دانست که باید مسئولان به آن توجه کنند. زیرساخت‌های ارتباطی و کسب‌وکار‌های کشوری را نباید پلتفرم‌های خارجی توسعه دهند؛ این بار این عمل از سوی گوگل انجام شد و فرض کنید سری بعد تلگرام این کار را با ایران انجام دهد. داستان به اینجا ختم نمی‌شود. خیلی از پیام رسان‌ها هستند که به کشور ایران سرویس‌دهی ندارند و هر لحظه ممکن است تلگرام به دلیل تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا به ایران خدماتی ندهد و این بی‌شک برای ایران خطرناک است. مسئولان نباید به برنامه و پیامرسان‌های خارجی اتکا کنند و اطلاعات خود را در آن تعبیه کنند.

انجیدنی افزود: این اقدامات به ایران این سیگنال را می‌دهد که باید امنیت کشور حفظ شود و نباید زیرساخت‌های حیاتی وابسته به شرکت‌های خارجی باشد. مسئولان باید با فرهنگ سازی صحیح پلتفرم‌های داخلی را ایمن‌سازی کنند تا این اقدامات تأثیری بر امنیت سایبری‌اش نداشته باشد.

مدیر پسام‌رسان گپ همچنین گفت: برای مثال روسیه بار‌ها در مانوری همگانی اینترنت کل کشور خود را قطع می‌کند تا متوجه شود کدام سیستم پایداری مناسب در زیر ساخت‌ها دارد. ایران دشمن زیاد دارد و هر لحظه باید در حالت آماده باش باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جنگ سایبری از جنگ نظامی تهدید بیشتری را در بردارد و این یعنی مسئولان باید به پایداری زیرساخت‌ها بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور؛ فرصت طلایی برای گلر جوان آبی‌ها
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه