Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:21:14 GMT

کارگاه آموزشی زوج های جوان در میبد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۴۳۵۹

کارگاه آموزشی زوج های جوان در میبد برگزار شد

یزد- ایرنا- چهلمین کارگاه آموزشی زوج های جوان با همت مرکز مشاوره دادگستری میبد ،موسسه حمایت از زوج های جوان ، خانواده مهرآوران شهرستان و نیز شهرداری و شورای شهر در راستای طرح صیانت از خانواده در رستوران گلخانه ای میبد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد یکشنبه شب در این کارگاه آموزشی در جمع زوج های جوان و مسئولان دادستری استان یزد گفت: موضوع خانواده یکی از مباحث مهمی است که بسیار به آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه دانش یزدی با تشکر از دست اندرکاران این دوره های آموزشی افزود: فطعا با قرارگرفتن زوج در کنار هم و تشکیل خانواده، فکر و اندیشه و تفکر آنها نیز در کنار هم قرار گرفته و همسو می شود .
وی تصریح کرد: مهم این است که در زندگی مشترک، اختلاف نظرها و دیدگاه ها همسو شود و ما بتوانیم زندگی شاد وسالمی داشته باشیم و بسیار مهم است که در حالی که فضای مجازی ، دپارتمان فرهنگی و بسیاری از نگاه ها متوجه خانواده ایرانی و اسلامی است جوانان بکوشند در کنار همسران خود زندگی سالمی را داشته باشند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد یادآور شد: آنچه در شهرستان میبد در حوزه خانواده با دغدغه ای که مسئولان این شهرستان داشتند و با همت و پشتکار آنها انجام شده ستودنی است و با رصد آمار می بینیم که این اتفاق خوبی است که توانسته و می تواند زندگی شاد و سالم با زوجین را با زدودن آسیب های اجتماعی به دنبال داشته باشد و این طرح با هدف کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی درسطح استان اجرا شود.
فرماندار میبد نیز با تشکر از اینکه طرح صیانت از خانواده توسط حجت الاسلام آقایی علی رغم سختی و فراز و نشیب ها با انگیزه و روحیه دنبال شد گفت : به اصل قناعت در زندگی باید اهمیت زیادی داد و مهم است که با نگاه به اطراف ببینیم چگونه افراد با امکاناتی کم امرار معاش کرده و زندگی خوش و خرمی را در کنار دارند و همچنین با نگاه به گذشته چگونه زندگی کردن پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود و فرهنگی که داشته اند را از آنها یاد بگیریم.
حسین فلاح تصریح کرد: با ادا و اطوارهایی که بعضی اوقات داریم باعث می شود توقع و انتظار ما از زندگی بدون نگاه به آنچه بوده ایم و هستیم بالا برود ، باید به زندگی و فرهنگ گذشته خود که برگرفته از یک سری سنن ، ارزش ها و عرف ها و خوبی ها است نگاه کنیم.
دادستان شهرستان میبد نیز برگزاری این کلاس های آموزشی را در زمینه پیشگیری از آسب ها به ویژه آسیب های قضای مجازی که با رخنه در خانواده ها بنیان خانواده ها را متزلزل می کند بسیار موثر عنوان کرد.
همچنین مسئول واحد میانجیگری میبد و طرح صیانت از خانواده میبد در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی با اظهار امیدواری به برگزاری این کلاس های آموزشی از طریق واحد صیانت از خانواده استان در همه شهرستان های استان گفت : حدود 30 زوج در هر کلاس آموزشی شرکت دارند و از 518 ازدواج در سال 97 در شهرستان میبد تاکنون نزدیک به 400 زوج در کلاس ها شرکت کرده اند.
حجت الاسلام علیرضا آقایی افزود : با توجه به اینکه کسانی که در کلاس ها شرکت داشته اند با آسیب های اجتماعی آشنا می شوند کمتر در زندگی خود دچار اختلاف های خانوادگی می شوند و زندگی بهتری را شروع می کنند و در صورت پیش آمدن اختلاف نیز با مراجعه به مرکز مشاوره دادگستری میبد بدون تشکیل پرونده مشکلات آنها که گاها اقتصادی نیز می باشدمورد رسیدگی گرفته و مرتفع می شود.
وی تصریح کرد : طرح صیانت از خانواده درسطح استان مورد پذیرش مسئولان دادگستری قرار گرفته و ان شاءالله با اجرایی شدن آن در کلیه شهرستان های استان طلاق که بخش مهم و جدی از آسیب اجتماعی است کاهش یابد.
واحد میانجیگری شهرستان میبد با هدف صیانت از خانواده با محوریت دادگستری شهرستان از پنج سال پیش با همکاری ادارات و ارگان ها شروع به کار کرده است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي صيانت از خانواده كارگاه آموزشي زوج هاي جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد