Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،عون نکویی مدیر جهادکشاورزی سیریک گفت: بمنظور مقابله با ملخ‌های صحرایی تاکنون بیش از دو هزار هکتار از زمین‌های شهرستان سیریک سپماشی شده است.

وی افزود:کار سمپاشی مزارع به صورت هوایی و زمینی، بوسیله تراکتور، ماشین، دستی و هواپیما در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی سیریک گفت: ملخ‌های صحرایی از سه ماه پیش تاکنون به این شهرستان، بویژه بخش بمانی و روستا‌های کنارجو، روتان و شهید مردان حمله کرده اند.

عون نکویی افزود: ردیابی و سمپاشی ملخ‌های بالغ در ۸۰۰ هکتار و ملخ پوره در هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان سیریک صورت گرفته است و تا پاک سازی کامل ادامه دارد.

وی گفت:به دنبال هشدار سازمان جهانی خوار و بار (فائو) ستاد مبارزه با ملخ از بهمن ماه پارسال در شهرستان سیریک برای ردیابی و پاک سازی تشکیل شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک گفت: ملخ صحرایی می‌تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بدون نشستن پرواز کنند.

نکویی افزود: درصورت مبارزه نکردن سریع با دسته‌های مهاجر آن‌ها که هردسته شامل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ملخ است، بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

وی از بهره برداران و مردم خواست درصورت مشاهده ملخ صحرایی به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شورا‌های اسلامی روستایی، دهیاران و بخشداری‌های محل زندگی خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف

 زمین‌های سیریک برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی سمپاشی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران