Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@03:28:53 GMT

شکایت بنیاد مایکل جکسون از کارگردان جنجالی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۴۵۷۴

به گزارش پارس نیوز، جان برانکا، از مدیران اجرایی بنیاد مایکل جکسون، پس از سخنرانی در دانشگاه هاروارد، گفت: "آنها این داستان احمقانه را سر هم کرده‌اند چون پول می‌خواستند و ما اجازه نمی‌دهیم این قضیه بدون رسیدگی بماند."

انجمن در روز ۱۶ آوریل، این اولین بار بود که جان برانکا درباره "ترک نورلند" علنی صحبت کرد و اذعان داشت که ممکن است به زودی دعوی قضایی دیگری ــ این بار علیه دن رید کارگردان این مستند ــ طرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برانکا و دو عضو دیگر از تیم حقوقی بنیاد مایکل جکسون، هاوارد وایتسمن و برایان فریدمن، شرکت‌کنندگان اصلی در میزگردی با عنوان "محاکمه توسط رسانه‌ها: گناهکار تا زمان اثبات بی‌گناهی" بودند که در مؤسسه علوم سیاسی هاروارد، در شهر کمبریج ایالت ماساچوست برگزار شد.

آن‌طور که سایت انجمن حامیان مایکل جکسون نوشته، تیم وکلا اظهارات تندی در مورد مستند و دن رید داشتند و به جمعیت حدوداً ۲۰ نفره‌ی حضار اعلام کردند که مصمم هستند تا از مایکل جکسون دفاع کنند و شهرت و خوشنامی او را که در پی مستند ترک نورلند خدشه‌دار شده است احیا کنند.

این مستند داستان‌های پرجزئیات و آزاردهنده‌ای را از زبان دو نفر که اتهامات کودک‌آزاری به مایکل زده‌اند شرح می‌دهد و هرگز به بنیاد فرصت پاسخگویی به این اتهامات را نداده است. بنیاد در ماه فوریه دادخواست ۱۰۰ میلیون دلاری علیه شبکه کابلی پولی HBO مطرح کرد و در آن مدعی شد که این شبکه مفاد یکی از بندهای عدم هتک حرمت در قراردادی جهت اولین پخش فیلم کنسرت "زنده در بخارست: تور دنجرس" جکسون در سال ۱۹۹۲ را نقض کرده است. پس از این دادخواست علیه HBO که در دست بررسی است، برانکا اعلام کرد که او و وکلای بنیاد اکنون در حال بررسی یک اقدام قانونی مستقیماً علیه دن رید هستند. البته او علل طرح دعوی را مشخص نکرد.

در پاسخ به اظهارنظرات برانکا، سخنگوی HBO گفته است: "دن رید یک فیلمساز اثبات‌شده و برنده جوایز است و ما به فیلمش اعتماد کامل داریم."

از نظر برانکای ۶۸ ساله، که جکسون را شخصاً می‌شناخت و حتی یکبار جکسون ساقدوش او بوده است، این مستند بسیار ناجوانمردانه است.

برانکا بعد از پایان این رویداد به گزارشگر بیلبورد گفت: "آنها این داستان احمقانه را سر هم کرده‌اند چون پول می‌خواستند و ما اجازه نمی‌دهیم این قضیه بدون رسیدگی بماند. قضیه به همین سادگی است."

او گفت این فیلم بنیاد را غافلگیر کرد زیرا "کاملاً در خفا" ساخته شده بود. او گفت که HBO و رید، هیچ‌کدام به بنیاد فرصتی ندادند تا اشتباهات موجود در فیلم را مشخص کنند یا از جانب جکسون نیز تمام آن وقایع مربوط به وید رابسون و جیمز سیفچاک را شرح دهند. به عقیده برانکا، فریدمن و وایتسمن رفتار رسانه‌ها با جکسون یکطرفه بوده است و چنین رفتاری تنها به خاطر فقدان قانونی برای محافظت از حقوق فرد متوفی در مقابل افترا و هتک حرمت امکان‌پذیر شده است.

برانکا معتقد است قانون مربوط به تهمت و افترا باید مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پول حقوق قانون شکایت پارس بنیاد جنجالی کارگردان پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • باشگاه پرسپولیس: رفتار زشت تماشاگران سپاهان نسبت به زنان پرسپولیسی را پیگیری می‌کنیم
  • مصاحبه جنجالی هاشمی‌نسب درتبریز علیه پرسپولیس
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند