Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@07:31:00 GMT

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۵۶۰۹

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت آغاز شد

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره کیش با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت آغاز شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ۶ دستور کار اصلی این نشست شامل بیماری‌های غیر واگیر و سلامت روان، سلامت در شرایط ناپایدار، بهداشت محیط و مسائل زیست محیطی، آموزش سلامت و آموزش پزشکی، سلامت جهانی در جهان در حال گذار و همچنین توسعه پایدار نسلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طول دو روز برگزاری نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در کیش، در مجموع ۲۹ پنل برگزار می‌شود و هر کدام از این پنل‌ها ۵ تا ۷ سخنران و یک رییس ایرانی و غیر ایرانی دارد.

در این نشست، ۴ سخنرانی جامع توسط وزرای بهداشت، معاونین وزرای بهداشت و افراد تاثیرگذار بین المللی و ۴۳۲ سخنرانی توسط دانشمندان، صاحبنظران، سیاستگذاران و افراد تاثیرگذار از کشور‌های دنیا برگزار می‌شود.

مجمع جهانی سلامت از سال ۲۰۰۹ در دنیا تشکیل شد و زیرساخت آن نیز گروه پیمان M۸ با محوریت دانشگاه چریته برلین است. در مجمع جهانی سلامت در حوزه سیاستگذاری از نهاد‌های آکادمیک استفاده می‌شود و در سال ۲۰۱۶ دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بیست و چهارمین عضو به گروه پیمان M۸ پیوست و امروز این پیمان، ۲۵ عضو از کشور‌های جهان دارد.

ایران اولین کشور منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و کشور‌های عضو مدیترانه شرقی است که عضو مجمع جهانی سلامت شده و برای اولین بار نیز این نشست در منطقه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجمع جهانی بیماری غیرواگیردار وزاری بهداشت زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی