Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۸ هزار هکتار از اراضی جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده است. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی درسیستان و بلوچستان به 18 هزار و 260 هکتار رسیده که در این میان مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر و دلگان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه تاکنون عمده حضور ملخ‌ها در شهرستان‌های چابهار و شهرستان کنارک بوده است تصریح کرد: ملخ های صحرایی در شهرستان کنارک 9هزار و 410 هکتار از اراضی را تحت سیطره خود قرار داده اند.

ملخ‌های مهاجم تاکنون در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده‌‌‌اندملخ‌های صحرایی به 40 هکتار از مزارع نهبندان حمله کردندورود دسته جدید ملخ‌ها به هرمزگان؛ شهرستان‌های استان فارس در آماده‌باش کامل

وی عنوان کرد: در حال حاضر 9 هزار و 570 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به بچه ملخ و مابغی به ملخ بالغ اختصاص داشته است.

 وی خاطرنشان کرد: در مجموع در شهرستان چابهار 4 هزار و 530 هکتار از مراتع، قصرقند هزار و 500هکتار ، نیکشهر 310 هکتار بالغ، در شهرستان دلگان به هزار و 400 هکتار بالغ و ایرانشهر هزار و 120 هکتار علیه این آفت سمپاشی شده‌اند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)

 محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، علیرضا شهرکی فرماندار شهرستان زاهدان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان و ناحیه لخشک (شهرک شهریار) بازدید کرد.

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ساماندهی ۹۲ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان را به عهده دارد و تاکنون با اجرای طرح‌های عمرانی گوناگون، نسبت به بهسازی بافت مسکونی در این مناطق (اعم از لایروبی، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، پیاده رو سازی، جدول گذاری، احداث کانال هدایت آب‌های سطحی و کانال فاضلاب) اقدامات موثری داشته است.

 همچنین ۳۵۰۰ هکتار از اراضی ناحیه لخشک را در تملک دارد که با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مطالعات ساخت مسکن و اسکان جمعیت با اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آن آغاز شده است.

 اراضی ده هکتاری و ناحیه لخشک به دلیل مجاورت با شهر زاهدان، پتانسیل هدایت جمعیت سرریز شهر زاهدان را داراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد