Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور در یادداشت اینستاگرامی درباره ترور طلبه همدانی تاکید کرد که در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولیدکننده و میزبان تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت‌های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت اینستاگرامی عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد فضای مجازی در کنار وجوه مثبت و ارزشمند می‌تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تاسفباری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولید کننده و میزبان این تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت‌های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و مؤثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط می‌باشد. از سوی دیگر باید دقت داشت بیان و انتشار مطالب ناامید کننده و سیاه نمایی به هر عنوان و بهانه و با هر درجه و نسبتی زمینه ساز بروز واکنش‌های روانی غیر قابل کنترل از سوی عده‌ای بیمار می‌باشد.

بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق مردم در انتشار مطالب و تصاویر و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذیصلاح می‌باشد. لازم است در این خصوص بسترهای مناسب و امن دیجیتالی برای کسب اطلاعات مردمی مهیا و در دسترس عموم قرار گیرد.

خشونت فقط ترور فیزیکی نیست بلکه دروغ پردازی، تحریک احساسات مردمی به طرق مختلف مانند توهین و اهانت، فخر فروشی و اشرافی‌گری، مأیوس کردن مردم و ترویج ناامیدی هم از موارد زمینه‌های بروز خشونت کور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طلبه همدانی عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است