Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@22:29:44 GMT

افزایش ۲۰ درصدی تلفات سوءمصرف مواد مخدر و محرک

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۰۷۳

افزایش ۲۰ درصدی تلفات سوءمصرف مواد مخدر و محرک

در سال گذشته سه هزار و ۶۷۲ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر و محرک در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال ۹۶ که آمار تلفات سه هزار و ۵۶ نفر بود با افزایش ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش ایمنا، بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته از کل تلفات اعتیاد، سه هزار و ۲۱۳ نفر مرد و ۴۵۹ نفر زن بودند که در مقایسه با تعداد درگذشتگان در سال ۹۶ به ترتیب ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد در مردان و ۲۶.۴ درصد در زنان افزایش نشان می دهد.

بر این اساس در سال گذشته استان های تهران با ۹۰۰، فارس با ۳۳۶ و خراسان رضوی با ۲۸۰ متوفی، بیشترین و استان های خراسان جنوبی با ۶، گلستان با ۱۹ و ایلام با ۲۰ متوفی، کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشته اند.

 این در حالی است که مرگ بر اثر سوءمصرف مواد محرک با ۳۳۲ مورد،۹ درصد از کل مرگ‌های ناشی از سوءمصرف مواد را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۱۱.۵ درصد کاهش را نشان می دهد در حالی که مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در همین مدت منجر به مرگ سه هزار و ۳۴۰ نفر شده است که افزایش ۲۴.۱ درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پزشکی قانونی سوء مصرف مواد مخدر مرگ و مير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته