Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@20:34:57 GMT

سپرده‌هاي فاقد کد شهاب در بانک‌ها مسدود مي‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۵۴۵

سپرده‌هاي فاقد کد شهاب در بانک‌ها مسدود مي‌شود

پول‌نیوز - بر اساس بخشنامه بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري، ارائه خدمات بانکي به سپرده-گذاران منوط به دريافت کد شهاب است؛ ازاين‌رو سپرده‌هايي که نقص اطلاعات هويتي دارند و فاقد کد شهاب هستند، مسدود (غير قابل برداشت) خواهند شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در راستاي ساماندهي سپرده‌هاي بانکي، تکميل اطلاعات مشتريان، افزايش شفافيت تراکنش‌ها و مبارزه با پولشويي طي بخشنامه‌اي به بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري فعال کشور اعلام کرد: «ارائه تمام خدمات بانکي به سپرده‌گذاران منوط به دريافت شناسه هويت الکترونيکي بانکي (شهاب) خواهد بود و بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري ملزم به تکميل اطلاعات هويتي و دريافت کد شهاب براي مشتريان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اين اساس سپرده‌هاي مشترياني که به دليل نقص در اطلاعات هويتي، کد شهاب براي آن‌ها در شبکه بانکي صادر نشده است با محدوديت‌هايي مواجه خواهند شد».

لازم به ذکر است اخذ اطلاعات و تکميل و دريافت شناسه «شهاب» توسط بانک‌ها انجام مي‌شود و چنانچه مشتريان قبلا در بانک‌ها احراز هويت شده‌ و در زمان افتتاح سپرده، اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگي، نام پدر، کد ملي، آدرس و کد پستي خود را به درستي در فرم‌هاي مرتبط درج کرده‌اند، نيازي به مراجعه حضوري ندارند.
همچنين آن دسته از مشتريان بانک اقتصادنوين که شماره همراه خود را به بانک ارائه کرده و پيامک‌هاي بانک را دريافت مي-کنند، در صورت وجود نقص اطلاعات هويتي در پرونده آن‌ها، مراتب از طريق پيامک به اطلاع‌شان خواهد رسيد.

گفتني است کد «شهاب» شناسه‌اي است که براي هر يک از مشتريان نظام بانکي تعريف شده و به صورت يکتا مشتري را در همه بانک‌ها شناسايي مي کند. اين شناسه براي هر شخص منحصربه‌فرد است و در تمام بانک‌ها به‌صورت يکسان تعريف مي‌شود.

شناسه «شهاب» بعد از احراز هويت و حصول اطمينان از آن، به افراد اختصاص داده مي‌شود و براساس بخشنامه بانک مرکزي، از ابتداي ارديبهشت ماه فقدان شناسه «شهاب» براي اشخاص به منزله عدم احراز هويت بوده و محدوديت‌هاي مشخصي مانند منع در نقل‌و‌انتقال وجه براي سپرده¬هاي اشخاص حقيقي در نظر گرفته شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سپرده کد شهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز طی مراسمی دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت کننده در این طرح قرار گرفت.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.


محسن صفایی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند افزود: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها