Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان اعلان تحریم نفتی از سوی کشورهای عربی اوپک طی سال های 1973 تا 1974 که آمریکایی ها از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل خشمگین شدند، عربستان سعودی تلاش بسیاری در آمریکا کرده تا چهره خود را در برابر آمریکایی ها موجه جلوه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در این راستا، سعودی ها ارتباطات پر منفعتی را با شرکت های روابط عمومی و حقوقی در آمریکا مهیا ساختند و به دانشگاه ها و اندیشکده هایی که در صدد کسب شهرت بیشتر هستند، آزادی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما در واقع پولشان را هدر می دهند. پادشاهی عربستان تمهیداتی را اتخاذ می کند که منجر به منزوی شدن همه مخالفان و کسانی که قصد غلبه بر این دولت خودکامه را دارند، شود. آل سعود در تجارت و عملیات های جاسوسی امنیتی شرکایی پنهانی دارد، که هیچ کدام به جز ترامپ قابل اثبات نیستند.

 عربستان سعودی بی شرمانه اعدام 37 نفر را اعلام کرد. به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر حداقل 33 نفر از آن 37 نفر از اقلیت شیعه این کشور بودند و طی محاکمه هایی ناعادلانه به جرائم مختلفی چون؛ توهین، جاسوسی و تروریسم محکوم شدند. از ژانویه سال 2016 که عربستان 47 نفر را به اتهام جرائم تروریستی اعدام کرد، این اعدام بزرگترین بوده است.

جرائمی که آنها مرتکب شده اند شامل؛ حمایت از تظاهرات ها، اقدامات ضد پادشاهی و تلاش برای گسترش مذهب شیعه در عربستان سعودی، کشوری که دین رسمی آن سنی است، می شود.

هفته گذشته نیز  سعودی ها بار دیگر محاکمه برنامه ریزی شده ی 11 فعال حقوق زنان از جمله شخصیت های برجسته و مشهور که از سال پیش در زندان بودند را به عمد به تعویق انداختند و آنها را در زندان رها کردند. دولت عربستان به گزارش های گسترده حقوق بشری مبنی بر شکنجه شدن و سوء استفاده های جنسی زنان در هنگام حبس بی اعتنایی می کند.

با اذعان مقامات آمریکایی به همکاری محمد بن سلمان در نقش هماهنگ کننده قتل وحشیانه روزنامه نگار سعودی مستقر در واشنگتن در اکتبر سال گذشته (2018)، این حوادث مواضع پادشاهی عربستان را در میان آمریکایی ها افزایش نداده است.

در گذشته، عربستان سعودی به خاطر تحولاتی که در پی کشتار جمعی 11 سپتامبر پیش آمد و فتواهای مضحک از رهبران مذهبی مانند ممنوعیت رانندگی زنان به دلیل آسیب دیدن تخمدان آنها، مورد انزجار و خصومت برخی آمریکایی ها قرار گرفت. با این وجود، عربستان سعودی سال های پی در پی پول خود را برای تطهیر چهره مشکل دار خود دور می ریزد.

شرکت های آمریکایی و افرادی که نماینده منافع دولت های بیگانه هستند از سوی وزارت دادگستری ثبت نام می شوند. لیست کنونی نمایندگان ثبت نام شده نشان می دهد که 31 سازمان و شخص، دولت سعودی یا گروه های منتسب به دولت عربستان را به عنوان مشتری فهرست کرده اند.

این لیست شامل برخی شعبه های سرمایه گذاری سعودی مستقر در آمریکا مانند شرکت های وابسته به شرکت نفتی آرامکو است، البته این لیست شامل شرکت های حقوقی و لابیگری مانند هیل و نولتون (Hill and Knowlton) نیز می شود.

از ماه فوریه که برخی شرکت های واشنگتن مشتریان سعودی خود را به خاطر خشم و انزجار عمومی و کنگره از قتل خاشقچی رها کردند، عربستان سعودی بارها از طریق شرکت آمریکایی "وایس مِدیا" برای تولید مستندهای مشترک در زمینه مدرن سازی در پادشاهی محافظه کار تحت رهبری محمد بن سلمان مذاکره کردند.

به گفته بِن فریمن، مدیر طرح شفاف سازی اطلاعات خارجی در مرکز سیاست بین الملل، قانون ثبت عوامل خارجی (FARA) که در سال 2017 ثبت شد نشان می دهد که سعودی ها حدود 27 میلیون دلار (سه برابر سال 2016) را صرف شرکت های لابیگری و روابط عمومی خود در واشنگتن کرد.

تحلیل بیشتر در مورد شواهد سال 2017 نشان می دهد که این شرکت ها بالغ بر 2500 مرتبه با اعضای کنگره، دولت ترامپ، رسانه ها و چندین اندیشکده ارتباط برقرار و نزدیک به 400000 دلار از سوی مشتریان سعودی خود به نمایندگان و سناتورهایی که با آنها در ارتباط بودند، کمک کرده اند. 11 مورد از این کمک ها دقیقا در روزی رخ داد که از سوی عربستان سعودی با عضو این کمپین تماس گرفته شده بود.

برای عربستان هزینه کردن برای لابیگری و روابط عمومی آسان است. ممکن است دیگر کشورها با تغییر کمیته حزبی کنگره به ترویج روابط بهتر بین آنها و آمریکا کمک کنند.

ارتش و مقامات آمریکا از عربستان سعودی به عنوان شریک خود در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه خلیج فارس قدردانی می کنند. این مشارکت از سال 1945 آغاز گردید و منجر به این شد که عربستان سعودی از موارد بسیاری چون؛ تحریم نفتی و حملات 11 سپتامبر جان سالم به در ببرد. اما هیچ مقدار از پول لابیگری نمی تواند این شراکت را به اتحاد ایده ها و ایده آل ها ارتقاء دهد.

منبع: لوبلاگ

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق