Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:12:34 GMT

بیمه ها نیاز به بازنگری دارند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۸۷۹۸

بیمه ها نیاز به بازنگری دارند

تهران - ایرنا- عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران، گفت: بیمه ها در کشور از نقش واقعی خود غافل شده اند و نیاز به بازنگری و تغییر ساختار اساسی دارند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از انجمن جامعه جراحان، محمد میر افزود: جامعه پزشکی باید در بهینه سازی و ارائه راهکارهای مناسب، یکی از بازوهای اصلی مشورتی در تصمیم گیری ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پزشکان و جراحان کشور همیشه و در مواقع خاص و خطیر ثابت کرده اند صادقانه و عاشقانه برای خدمت در کنار مردم بوده و با جان و دل و تمام توان زحمت کشیده‌اند.
میر ادامه داد: هجمه‌های ناجوانمردانه علیه جامعه پزشکی در سال‌های اخیر وجود داشته که موجب تزلزل در اعتماد عمومی و دلسردی شده است و باید این دیدگاه با تلاش جامعه پزشکی و به خصوص رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون اصلاح شود.
عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران، با اشاره به اینکه پزشکان و جراحان کشور ثابت کرده‌اند که همیشه و در مواقع خاص و خطیر صادقانه و عاشقانه برای خدمت در کنار مردم بوده‌اند و با جان و دل و تمام توان زحمت کشیده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی و گاه در رادیو، تلویزیون و برخی رسانه‌ها مسائلی بی پایه و اساس مطرح می‌شود که باید توسط اصحاب رسانه و کوشش جامعه پزشکی اصلاح شود.
میر خاطرنشان کرد: با لطمه زدن به جایگاه مقدس پزشکی چیزی درست نمی‌شود بلکه پیامدهای ناگوار فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آید چون مخدوش کردن جایگاه این خدمتگزاران صدیق موجب تضعیف روحیه آرامش و امنیت در یک یک مردم می‌شود و جز نابسامانی در امر درمان، ایجاد تنش و بالاخره مشکل در تربیت نیروهای متخصص در نسل‌های آتی و اختلال در خدمت رسانی به مردم شریف این مملکت ثمری نخواهد داشت.
به گفته وی، در مورد تعرفه‌های جراحی باید یادآور شد که پزشکان و جراحان مانند همه مردم در این کشور زندگی می‌کنند و مخارج و هزینه‌هایی همانند سایرین دارند ولی در تعیین تعرفه‌ها یک باره جراحان تافته جدا بافته تلقی می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی همراه با تورم و گرانی، سال هاست که تعرفه‌های جراحی منطبق با افزایش تورم محاسبه و اعمال نشده است و این خود موجب باز شدن راه‌های خلاف و خدای ناکرده غیر اخلاقی می‌شود، افزود: این نکات باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد و جامعه جراحان در سال‌های اخیر پیگیر و مطالبه گر این موضوع بوده است.
چهل و سومین کنگره جامعه جراحان با توجه ویژه به موضوعات مهم علمی، پزشکی و صنفی در تاریخ 18 تا 22 خرداد 98 در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.
اجتمام*9022*9105

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پزشکی میر بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا