Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان گفت: باید در سایه پیشرفت در علوم جدید اقتصادمان را سامان دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اقتصاد ما باید با نگاه به درون اقتصادی پایا و پویا باشد، اظهار کرد: منظور مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی اقتصاد توام با رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرکسی در هرجای کشور باید آستین‌هایش را برای اقدام و حمایت عملی از اقتصاد و تولید بالا بزند، اگر همه نگاه ما به بیرون از مرزها بوده و یا نگاه سیاسی به اقتصاد داشته باشیم، ممکن است کشور دچار خسران شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی قزوین با بیان اینکه باید در کمتر از 10 حرفه صنعتی فعالیت اساسی داشته باشیم، تصریح کرد: اکنون ما در بین از 200 حرفه صنعتی فعالیت داریم که به نفع کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از حرفه‌های مزیت‌دار ما برای زیرساخت صنعتی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع تبدیلی است، عنوان کرد: معدن و فرآوری معدنی نیز باید مورد جه قرار گیرد، در حوزه آی تی و آی سی تی نیز باید با تامین زیرساختها بهره‌های لازم را ببریم.

خان‌محمدی با بیان اینکه باید در سایه علوم جدید به پیشرفت‌هایی برسیم تا بتوانیم اقتصادمان را سامان دهیم، گفت: اگر ما در علوم جدید موفق شویم حداقل برای یک قرن رفاه مردم ایران تامین می‌شود‏.

نماینده سابق مردم ابهر و خرمدره در مجلس با اشاره به اینکه بنده 20 سال قبل گفتم که در علم نانو تنها در یک بخش ‏سرمایه‌گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه چون علم کشور تازه درگیر نانو می‌شد، هرکسی ‏با هرگوشه نانو فعالیت کرد مورد تشویق دولت قرار گرفت و ما نتوانستیم توفیق زیادی کسب ‏کرده و برای کشور ارزآوری کنیم.‏

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه خام فروشی عایدی برای کشور ندارد، تصریح کرد: با ‏خام فروشی مردم فقیرتر شده و عده‌ای هر روز سرمایه‌دارتر خواهند شد و به عبارتی اموال ‏بیت المال عادلانه بین مردم توزیع نمی‌شود.‏

وی با تاکید بر اینکه کابینه اقتصادی دولت باید غیرساسی باشد، عنوان کرد: کابینه اقتصادی دولت باید برپایه علم و تجربه باشد تا بتوانند با آماده مردن زیرساختها کشور را بر روی ریل پیشرفت قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری و اشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود.

احمد مرادی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان پایه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شکل می‌گیرد. به همین جهت باید با یک نگاه ویژه به این فرصت‌ها برای توسعه متوازن اقدام شود.

وی، با اشاره به ارزش افزوده عظیم فعالیت‌های اقتصادی دریا از جمله صید و صیادی، گردشگری، حمل ونقل و ...، عنوان کرد: تنها نباید مسائل امنیتی و استراتژیک دریا را در نظر داشته باشیم بلکه می‌توان بهره‌های عظیم اقتصادی از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، بیان کرد: در اغلب برنامه‌های توسعه، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های دریایی پیش‌بینی شده است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، به راحتی می‌توان برای ایجاد پالایشگاه‌های مختلف در راستای جبران ناترازی انرژی در کشور گام برداشت که اقدامی بسیار مهم و توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجلس به دولت تکلیف کرده بود که ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود. با بررسی‌های بنده در بهترین حال ۲۰ هزار تن حاصل شد که نشان دهنده فاصله عظیم و گسترده عمل تا هدفگذاری است. وقتی این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی سوال شد، مسائلی مانند وابستگی صنعت شیلاتی کشور از جمله قفس، تور و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی را از جمله این مطرح شد.اعلام کردم که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جوان کشور توانایی ساخت قفس و تور را در داخل کشور را دارند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی، با ذکر این نکته که نباید اقتصاد کشور را دولتی مدیریت کرد، گفت: دلیل بروز این چالش‌ها، مدیریت دولتی اقتصاد است. مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم این چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها از تصدی‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری واشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود. در چندین برنامه توسعه‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصد هدفگذاری شد که این رشد اقتصادی صرفا با برگزاری جلسه و کنفرانس محقق نمی‌شود بلکه باید این باور را در سطوح مختلف جامعه بگسترانیم.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد