Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@02:16:07 GMT

اقدام خودسرانه برخی شرکت‌های لبنی برای افزایش قیمت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۵۴۵

۲شرکت لبنی معروف طی چند روز گذشته قیمت خامه صبحانه را افزایش داده‌اند، این افزایش مشابه اقدام دفعات پیش آنها برای افزایش قیمت کل محصولات لبنی است.

 برخی برندهای لبنیاتی در آستانه ماه مبارک رمضان به طور خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند.

دو برند معروف لبنی که پیش از این هم در افزایش‌های چند باره قیمت لبنیات در سال‌های گذشته پیشتاز بودند و سایر برندها را به دنبال خود می‌کشاندند، این بار نیز اولین افزایش قیمت را این دو برند معروف «م» و «پ» رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت خامه کوچک را که پیش از این 2500 تومان عرضه می‌کردند، طی چند روز گذشته به 2700 تومان افزایش دادند. افزایش قیمت از سوی این دو برند در حالی انجام شده که هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و دیگر بخش‌های ذیربط صادر نشده است و هیچ اتفاقی هم در قیمت شیر خام و هر مؤلفه‌ای که در قیمت تمام شده تأثیر بگذارد وجود نداشته است.

افزایش خودسرانه از سوی برخی شرکت‌های لبنی در سال‌های گذشته بارها و بارها تکرار شده و متأسفانه موفق هم بوده‌اند. پس از آنکه آنها قیمت‌ها را بالا می‌بردند و ماه‌ها با همان قیمت افزایش یافته فروش داشتند، تازه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به آنها اولتیماتوم می‌داد و معمولاً هم بسیار جزئی از قیمت افزایش یافته عقب‌نشینی می‌کردند و جریمه هم نمی‌‌شدند.

در آستانه ماه مبارک رمضان نظارت‌ها و مسئولیت‌ها بر بازار و قیمت‌ها باید تشدید شود تا برخی سوءاستفاده‌گرها از این فرصت استفاده نکنند، چرا که فشار همه اینها روی دوش مصرف‌کننده است.

ظاهراً این رسم شده است که هر موقع فشاری روی تولیدکننده و صنایع وجود داشته آنها این فشار را روی مردم و مصرف‌کننده انتقال داده‌اند بدون اینکه خودشان تلاشی برای کاهش قیمت تمام شده داشته باشند.

حتی برخی کارخانه‌های لبنی هم به جای افزایش قیمت محصول به کم فروشی روی آورده و ظرف پنیر را سرخالی گرفته یا قسمتی از وزن را با آب و نمک در بسته بندی جبران می‌کنند، به عبارت دیگر محصول کمتری را با قیمت ثابت می فروشند که مصداق کم فروشی است.

تولیدکنندگان کشور ما در زمینه بهره‌وری انرژی، بهره‌وری تبدیل و تولید نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار فاصله دارند. آنها هر چقدر در کم کردن این شکاف تلاش کنند سود بیشتری نصیبشان خواهد شد، اما آنها ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و همواره دولت را متقاعد می‌کنند که قیمت را افزایش دهد و همه فشارها را تولیدکننده تحمل می‌کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dey برچسب ها: افزایش قیمت ، کشاورزی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت کشاورزی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403

به گزرش صدای ایران،امروز سه شنبه ۱۱ ارددیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:


آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.


آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟