Web Analytics Made Easy - Statcounter

۷ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد و این در حالی است که مبارزه با این آلودگی تا ۲۰ هزار هکتار ادامه دارد. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

خسرو عمرانی در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به مبارزه با آلودگی هجوم ملخ‌های صحرایی در اراضی استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا اکیپ‌های سم‌پاش و  تیم‌های ردیاب در استان بوشهرشبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه  13 تیم در 10 نقطه استان بوشهر برای رفع آلودگی ملخ صحرایی فعال شده‌اند گفت: 36 تیم ردیاب و پایش در مبارزه با آلودگی ملخ  فعالیت می‌کنند و در نقاط صعب‌العبور موتورسواران برای ردیابی و رصد ملخ‌های صحرایی بکار گرفته شده‌اند.

وی از آخرین عملیات سم‌پاشی در اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون افزون بر 7 هزار هکتار اراضی آلوده به ملخ‌ صحرایی استان بوشهر سم‌پاشی شده است.

7 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر علیه هجوم ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد مبارزه باملخ صحرایی تا سطح 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر ادامه دارد 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی می‌شود

عمرانی اوج هجوم ملخ‌ها را تیرماه دانست و  تصریح کرد: اکنون مبارزه با ملخ‌های صحرایی در اراضی دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی و دیر در حال اجراء است و  تا در سطح 20 هزار هکتار ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی