Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:30:32 GMT

آموزش باید در اولویت مباحث فرهنگی مبارزه با قاچاق باشد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۱۲۷۵

آموزش باید در اولویت مباحث فرهنگی مبارزه با قاچاق باشد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در مباحث فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا که رابطه تنگاتنگی با امور روزمره مردم دارد باید به آموزش مردم برای بسترسازی فرهنگی توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز دوشنبه در کمیسیون فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا که در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، مهم ترین بخش کارهای فرهگی مبارزه با قاچاق کالا را روشنگری دانست و افزود: در بحث قاچاق باید تمام حقایق را در باره مضرات قاچاق به مردم گفت تا نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه خواستار اجرای طرح های تبلیغات خلاقانه و هوشمندانه برای پیشگیری از قاچاق کالا شد و گفت: ارگان ها و شرکت های دولتی به تنهایی نمی توانند به مبارزه فرهنگی با پدیده قاچاق مواجه شوند باید حتما از نقش سمن ها برای جلب مشارکت مردم استفاده کنیم.
او در ادامه با بیان اینکه باید حساسیت ها و خواسته مخاطبان را شناسایی و برحسب آن اقدام به تدوین طرح های هوشمندانه کنیم، گفت: طبق قانون یک درصد از بودجه تمام دستگاه ها برای تبلیغات و گزارش به صدا و سیما تعلق می گیرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این بودجه را برای تبلیغات و پیشگیری قاچاق کالا در اختیار صدا و سیما قرار می دهد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 371 کیلومتر مرز با عراق 6 بازارچه و مرز رسمی دارد.
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آسيب هاي اجتماعي قاچاق كالا استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان