Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مقرر شده امسال 4000 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق شود.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در همایش روز ملی شوراها که امروز (۹ اردیبهشت) که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، از قدرت قابل توجه شوراها و اثرگذاری آنها یاد کرد و افزود: شوراها به عنوان یک حاکمیت محلی نقش زیادی در پیگیری امور مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شوراها به عنوان اولین خاکریز پیگیری مطالبات مردمی یاد کرد و ادامه داد: در روستاها و بسیاری از شهرهای کوچک، مردم دستشان به مسئولین نمی‌رسد و مطالبات خود را از طریق شوراها به مسئولین بالادستی انتقال می‌دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه نقش مثبت شوراها باعث می‌شود مردم به روستا و محل زندگی خود تعلق خاطر داشته باشند، تاکید کرد: این تعلق خاطر در نهایت به ایجاد همبستگی، بالا رفتن سرمایه اجتماعی، بالا رفتن امنیت اجتماعی و در نهایت بالا رفتن امنیت ملی کشور کمک می‌کند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه امروز تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، عدم تمدید معافیت‌های نفتی و … به ما آسیب نمی‌زند، گفت: آنچه که امروز بیشتر از هر چیزی کشور را تهدید می‌کند از بین رفتن اعتماد بین مردم و مسئولین و بلند شدن دیوار بی‌اعتمادی بین دولت و ملت است.

وی معتقد است، شوراها مهمترین نقش را برای جلوگیری از سلب اعتماد مردم دارند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه وجود اعتماد بین مردم و مسئولین می‌تواند بسیاری از مشکلات را قابل تحمل کند، یادآور شد: بسیاری از کشورهای اطراف ما که اکنون با مشکل مواجهند از درون آسیب دیده اند و ما نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی در کشورمان رخ دهد.

قانون شوراها نیازمند بازنگری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: البته همه مشکلات و محدودیت‌های شوراها را قبول داریم و مهمترین آن ، برخی از مشکلات قانون شوراها است که به عقیده ما نیز این قانون نیازمند بازنگری است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در ادامه با بیان اینکه برای سال ۹۸ ارقام بسیار خوبی برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده و بسیاری از موارد که در گذشته حذف شده بود دوباره احیا شده است، گفت: امسال چهار هزار میلیارد تومان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین برای ساماندهی پسماندهای شهری نیز حدود هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده است.

وی افزود: در سایر سرفصل‌ها از جمله حمل و نقل عمومی، بازآفرینی شهری، قطار شهری و … نیز اعتبارات و حمایت‌های خوبی در نظر گرفته شده و سهمیه قیر شهرداری‌های کشور نیز افزایش یافته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه این اعتبارات در برابر جمعیت قابل توجه ۵۹ میلیون نفری شهری و ۲۱ میلیون نفری روستایی و تعداد قابل توجه شهرها و روستاهای کشور پاسخگو نیست، افزود: در کنار این اعتبارات باید به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هم باشیم و بستر و فرش قرمز را برای آنها فراهم کنیم.

جمالی نژاد معتقد است، تنها رمز موفقیت شهرداری‌ها در کنار مسائل مالی و حمایت‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده، حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های زیرساختی و اصلی شهرها است.

وی تاکید کرد: باید جاذبه‌هایی که در مناطق شهری و روستایی داریم و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی و آنها را برای حضور در پروژه‌ها ترغیب کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه با وجود همه این کمبود امکانات استان کرمانشاه به طور ویژه دیده می‌شود، یادآور شد: وزارت کشور امور این استان خصوصاً بازگشایی مرز خسروی را با جدیت دنبال می‌کند و امیدواریم امسال شاهد باز شدن این مرز باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امور خاورمیانه به مسکو سفر کرده، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایران همواره در خاورمیان شریک راهبردی است

 علی باقری معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیداری جداگانه با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین گفتگو کرد.

باقری  در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورها ی عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی در این دیدار نیز، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است