Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است در آینده نزدیک یکی از ۵ مرکز داده اینترنتی کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان احمد انارکی محمدی امروز( 9 اردیبهشت) در جلسه شورای اداری این شهرستان در محل فرمانداری اظهار داشت: بارندگی های اخیر در رفسنجان کمترین خسارت را داشتیم، قبل از بارندگی ها با بازدید که از سدهای شهرستان داشتیم دیدیم که با کمک اداره منابع طبیعی شهرستان پل ها و سدها تعمیر و گوراب ها جهت مهار آب ها و نزولات اسمانی ایجاد شده است و که در مرحله اول بارندگی ها در پخش سیلاب احمدآباد دئفه  در رفسنجان  8 میلیون متر مکعب آب ذخیره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با بروز سیل 700 هزار هکتار از مزارع کشور از بین رفت و راه ها، جاده ها و راه اهن و بسیاری از بخش های دولتی و زیرساختی کشور دچار صدمه شدند، از طرفی تحریم ها و اقداماتی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد فشار مضاعفی بر مردم وارد شد، امیدواریم این دوره سخت بگذرد همه بادی همراهی و همدلی داشته باشند.

 

انارکی محمدی بیان کرد: کشورهایی از جمله اسراییل و عربستان می خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحریم کنند و فشار این کشورها به سمت ایران است که قطعاً باید هوشیارانه عمل کنیم؛ دشمن سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی که خود پرورش داده قرار داد و با این اقدام مردم و مسئولین پای کار امدند و از این نهاد دفاع کردند که این امر نشان داد سپاه از بدنه مردم است و مردم حمایت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال کمترین ردیف بودجه را داشتیم اما برای شهرستان رفسنجان کارهای خوبی انجام شد، یکی از این کارها راه اندازی مرکز داده اینترنتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان است که به زودی تفاهم نامه این مرکز داده با وزارت ارتباطات و فناوری منعقد خواهد شد و یکی از 5 مرکز داده اینترنتی کشور در این منطقه ایجاد می شود؛ این مرکز دارای زیرساخت های امنیتی و تجهیزات الکترونیکی است که برای پشتیبانی فضای مجازی و اینترنت و ... شرکت ها و ادارات می توانند از ان بهره مند شوند.

 

انارکی محمدی بیان کرد: در بحث امهال وام های کشاورزی نیز که سال گذشته خسارت بزرگی بر اثر خشکسالی، تغییرات اقلیمی و ... به کشاورزان وارد شد و 96 درصد از محصولات کشاورزی پسته در کشور از بین رفت، 75 درصد از مردم و کشاورزان متضرر شدند و وام های با مبلغ زیر 20 میلیون تومان امهال شدند، و  85 درصد کل وام های کشاورزان از بانک کشاورزی است که 711 هزار نفر از کشاورزان این تسهیلات را دریافت کرده بودند و در پرداخت آن ها عاجز بودند که تاکنون برای 541 هزار نفر در کشور امهال وام ها صورت گرفته و مابقی نیز در حال انجام است و کشاورزان به مدت 3 سال از پرداخت اقساط وام ها معافند همچنین یک هزار میلیارد تومان دیگر برای این کار دولت گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: در بخش واگذاری زمین به جوانان جهت ساخت و ساز منزل، مصوب شده که  10 هزار متر مربع زمین در شهرستان رفسنجان به جوانان واگذار شود، در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت تعاونی های مسکن باید فعال شوند و یا اگر ندارند باید ایجاد شود.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر قم عربستان شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل رفسنجان مرکز داده ها اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود