Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@05:30:44 GMT

آماری عجیب از رکورد شکنی ترامپ در دروغگویی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۳۲۶۰

آماری عجیب از رکورد شکنی ترامپ در دروغگویی

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «واشنگتن پُست» بعد از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ‌گویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی یک صفحه ویژه با عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت» (Fact Checker) به شفاف‌سازی درباره این ادعاها و دروغ‌ها پرداخته است.

در تازه‌ترین گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: «رئیس‌جمهور (آمریکا) ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت) از رکورد ۱۰۰۰۰ (ادعای نادرست و دروغ) عبور کرد و در یک دوره هفت ماهه، به طور متوسط روزانه حدود ۲۳ ادعا مطرح کرده است، این دوره شامل بسیاری از تجمعات انتخاباتی او قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، تعطیلی دولت فدرال در نتیجه وعده او برای ایجاد دیوار مرزی و انتشار گزارش بازپرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، ترامپ در ۱۰۰ روز ابتدایی ریاست جمهوری خود به طور متوسط کمتر از ۵ ادعای غلط و دروغ در هر روز گفت اما با گذشت زمان، میزان دروغ‌ها و ادعای نادرست او بیشتر و بیشتر شده است.

واشنگتن پست گزارش داد: «با احتساب تجمع رئیس‌جمهور در گرین بی(Green Bay) ویسکانسین تا ۲۷ آوریل (هفتم اردیبهشت)، او طی ۸۲۸ روز ریاست جمهوری خود ۱۰۱۱۱ ادعای دروغ و نادرست مطرح کرد. در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور به سرعت بر دامنه ادعاهایش افزوده است».

این رسانه با اشاره به مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای ۴ روز قبل ترامپ با «شان هانیتی» مجری مطرح فاکس نیوز خبر داد، رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه ۴۵ ادعای نادرست و دروغ مطرح کرد.

واشنگتن پست خبر داد، ترامپ به ترتیب در جریان گفت‌و‌گوی هشت دقیقه‌ای ۲۶ آوریل با خبرنگاران در کاخ سفید، سخنرانی در «انجمن ملی سلاح» آمریکا، مصاحبه ۱۹ دقیقه‌ای با شبکه رادیویی لوین و تجمع انتخاباتی ۲۷ آوریل ۸، ۲۴، ۱۷ و ۶۱ ادعای نادرست و دروغ مطرح کرد.

ترامپ طی سه روز ۲۵ تا ۲۷ آوریل با انتشار مطالب در صفحه توییتر خود ۱۷۱ ادعای نادرست و گمراه‌کننده مطرح کرده است.

واشنگتن پُست با ارزیابی ادعاها و دروغ‌های رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد، ۲۰ درصد از این ادعاها به مسائل مرتبط با مهاجرت ربط داشتند.

«مبالغه‌گویی درباره حجم کسری تجاری آمریکا با ژاپن، چین و اتحادیه اروپا، تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» از جمله ادعاهایی است که این روزنامه آنها را در زمره ادعاهای دروغ و نادرست ترامپ قرار داده است.

پیش از این، همین روزنامه در گزارشی درباره سال ۲۰۱۸ گزارشی با این عنوان منتشر کرده بود: «یک سال فریبکاری بی‌سابقه: ترامپ سال ۲۰۱۸ به طور متوسط در هر روز، ۱۵ ادعای غلط مطرح کرد».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رکورد ترامپ دروغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت

یک عملکرد منفی برای گواردیولا که در عین حال کلاس کاری سرمربی اسپانیایی را اثبات می‌کند. 

طرفداری | منچسترسیتی در سفر به سیتی‌گراند دیدار دشواری را سپری کرد اما در پایان به برتری مهم 2-0 دست یافت. 

طی دوران حضور پپ گواردیولا در دنیای مربیگری، تنها دو تیم توانسته‌اند در دو بازی رفت و برگشت یک فصل، عملکرد بهتری در بحث شوت مقابل تیم سرمربی اسپانیایی به ثبت برسانند. مطابق اعداد و ارقام اوپتا، ناتینگهام فارست یکی از این دو تیم است. فارست با هدایت استیو کوپر و نونو اسپیریتو سانتو با وجود شکست، در هر دو بازی فصل جاری آمار بهتری نسبت به منچسترسیتی ثبت کرد. اولین و آخرین بار رئال مادرید در فصل 10-2009 چنین نمایشی ارائه کرد و البته کهکشانی‌ها نیز هر دو بازی را واگذار کردند و از گلزنی ناکام ماندند. 

منچسترسیتی - ناتینگهام فارست در نیم فصل اول ناتینگهام فارست - منچسترسیتی در نیم فصل دوم 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا