Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@18:54:26 GMT

ظریف روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۵۲۰۰

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار ویدیویی از اظهارات اخیر خود در انجمن آسیا در نیویورک در صفحه اینستاگرامش درباره اهمیت حیاتی خلیج فارس و نام تاریخی آن،  ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت.

ظریف چهارم اردیبهشت در این نشست عنوان کرده بود: «خلیج فارس رگ حیاتی و جریان زندگی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رگ حیاتی همه جهان است. بنابراین ما تاکید می‌کنیم که خلیج فارس همیشه خلیج فارس است و خلیج مکزیک نیست. باید بین خلیج فارس و خلیج مکزیک فرق قائل شد چرا این کلمه را به کار می‌برم زیرا پادشاه سعودی در ریاض هم آن را خلیج فارس گفته، کویت هم به خلیج فارس اشاره دارد، پس چرا باید بچگانه رفتار کنیم. اسم آن خلیج فارس است و اسناد و نشانه‌هایی که وجود دارد نشان می‌دهد که خلیج فارس بوده و همه می‌دانند که در مرز کشور ما قرار دارد در واقع رگ حیاتی کشور ما و جهان است.»

به گزارش فارس، فردا (سه شنبه) ۱۰ اردیبهشت در ایران «روز ملی خلیج‌ فارس» است.  در این روز، پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس اخراج شده اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟