فروش خیرهکننده نسخه تازه «انتقامجویان» که از جمعه 6 اردیبهشت اکران جهانی شده و در همین مدت کوتاه رقم 300 میلیون دلار را رد کرده و تبدیل به پرفروشترین فیلم این هفته جهان شده و مثل قبلیها ادغامی از قهرمانان کمیک بوکی است، نشانه مجدد دیگری از استمرار رونق این گونه فیلمها بهحساب میآید. وصال روحانی خبرنگار بواقع در 40 سال اخیر بهندرت فیلمی از این ژانر عرضه شده که در بین پرفروشها قرار نگرفته و به قسمتهای بعدی و کارهای دنبالهای کشیده نشده باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شاید شروع کننده فیلمهای ترکیبی از قهرمانان کمیک استریپی و کارهای در بردارنده توأمان چندین و چند ستاره این گونه قصهها، نسخه سال 2011 «کاپیتان آمهریکا» بوده باشد که نام جنبی و کاملکننده آن «انتقامجوی اول» بود و اضافه بر کاپیتان آمهریکا با
بازی کریس اوانز چند قهرمان دیگر کمیک بوکی مثل ایرون من، با بازی رابرت داونی جونیور، تور با بازی کریس همزوورت و هالک را نیز در بر داشت و همه آنها را روبهروی تبهکاران قرار میداد و نیروهای نیکی را بر اهریمنان برتری میبخشید. استقبال فراوان از این فیلم سبب شد دو نسخه بعدی هم از کاپیتان آمهریکا ساخته و عرضه شوند و این به سالهای 2014 و 2016 بود و نامهای جنبی آنها «سرباز زمستانی» و «جنگ داخلی» بودند. نسخه سال 2018 «
انتقامجویان» بهنام «جنگ بینهایت» این سنت را تقویت کرد و حالا نوبت «پایان بازی» است تا پول پارو کند و شرکت مارول را که تا بهحال 22 فیلم بلند سینمایی را از روی کمیک بوکهای خود عرضه کرده، در استمرار بخشیدن به این روند مصممتر سازد. دو مرد مهم یک ویژگی مشترک شماری از این فیلمها نوشته شدن سناریویشان توسط تیم دونفره کریستوفر مارکوس و استیفن مک فیلی بوده است و این روند با «کاپیتان آمهریکا: انتقامجوی اول» در سال 2011 شروع شد و با دونسخه بعدی آن و دو «اونجرز» (انتقامجویان) اخیر ادامه یافته است. طی این فرآیند انواع بلاها بر سر این ابر قهرمانان خیالی آمده و حتی شماری از آنها نیز مردهاند و ریشه و خاستگاه برخی وسایل جادویی این سری داستانها وکوشش کاراکترهایی مثل تانوز برای یافتن متاعهای مرموز مانند سنگهای جاودانی به تصویر کشیده شده است. نسخه جدید «انتقامجویان» چهارمین مرتبهای را رقم زده که کریستوفر مارکوس و استیفن مک فیلی در هیأت مردانی بسیار مهم و تأثیرگذار با برادران روسو (آنتونی و جو) در مقام کارگردان همکاری میکنند ولی اگر ادعای سازندگان این فیلم صحت داشته باشد، این آخرین باری است که اونجرز را میبینم و او به فراخور و موازات عنوان فیلم،
پایان بازی و انتهای ستیزها در چارچوب این داستانها است و از این پس اونجرزی در کار نخواهد بود ولی حرفهای این دو سناریست درعین تأیید این ادعا نشانههایی از یک تغییر عقیده احتمالی و ادامه یافتن این بازی ویژه را هم در بر دارند. در جستوجوی ثبات بر این اساس باید پرسید از وقتی پایههای سری فیلمهای اونجرز گذاشته شد، چه تغییراتی در ساختار و بافت آنها صورت پذیرفته و کوین فیگ در مقام رئیس بسیار قدرتمند شرکت مارول چه چیزهایی را به این مجموعه اضافه یا کم کرده است. مک فیلی در پاسخ به این سؤال و ابهامها میگوید: از همان زمانها که «اونجرز: جنگ داخلی» در دست ساخت بود، فیگ و شرکایش به این نتیجه رسیده بودند که باید به این سری کارها ثبات و استمرار بخشید و در عین ادامه دادن به قصهها از تغییرات اساسی در این ارتباط پرهیز کرد. این شامل نسخه تازه «انتقامجویان» هم میشود که هر چند تغییرات آن به لحاظ فنی و نمادین زیاد است و صحنهها شگفتانگیزتر شده و اسپشیال افکتها باورناپذیر بهنظر میرسند اما این فیلم همان قالب و مضمونی را دارد که نسخههای قبلی اونجرز داشتند. چه کسانی میمیرند؟ مک فیلی میافزاید: اینکه چهکسانی در «پایان بازی» میمیرند، از بحثما خارج است و آن را عاملی باز دارنده برای خود نمیدانیم. هرچه هست، اتفاقاتی که در فیلم میبینید، براساس قصه این سری کارها است و تغییرات اندک نیز با این هدف صورت گرفته که به ساختار کلی لطمه نخورد. این روندی نیست که بتوان در هر فیلمی به آن جنبههای کاملاً متفاوت بخشید و بر عکس باید ریتم و روال همیشگیاش را طی کند. قدر مسلم اینکه ما نقطه پایانی این جهان را در نسخه تازه اونجرز عرضه نکردهایم. اصولاً ترسیم این جور چیزها سختاست زیرا کمیک بوکها معمولاً پایان مشخصی ندارند و این خصلتها را حتی میتوان در بعضی رمانها نیز مشاهده کرد. این فیلمها سطحی نیست سه ساعته بودن «انتقامجویان: پایان بازی» مسألهای است که انتظارها را درباره آن بالا برده است ولی کریستوفر مارکوس میگوید این نکتهای نیست که نشانگر تمامی ویژگیهای این فیلم و قصه آن باشد. باور سران مارول این است که هیچیک از فیلمهای 22گانه این شرکت یک کار سطحی نبودهاند و به همه آنها باید احترامگذاشت و فیلم فعلی نیز اگر به این ارجگذاری نیفزوده باشد، کم نیز نکرده است. امتیازی ویژه اینکه پایانی بر این قصهها متصور است و چنین چیزی در «پایان بازی» بهگونهای جلوهگر میشود، امتیاز ویژه این فیلم بهشمار میآید زیرا بینندگان مجبور به بررسی مجدد همه جوانب کار و مرور قصه و رویدادها از ابتدا تا پایان میشوند و مسأله فقط ازدیاد برخوردها و چیزهایی از این دست نیست بلکه موضوع و تعدد اتفاقات و لزوم یکجمعبندی و نتیجهگیری سریع میطلبد که این راه طی شود. از نظر مک فیلی جستوجو برای یافتن زوایای روانی این قصه بینندگان را گاهی به این نتیجه عجیب و دور از ذهن میرساند که انگار سه روزکندور فیلم سیاسی- جنایی عالی سال 1975 سیدنی پولاک را پیشرو دارند و شمار قابل توجه صحنههای اکشن نیز که جزئی از ذات فیلمهای اکشن و کمیک استریپی است، بینندگان را از سکون دائمیباز میدارد و پساز چند دقیقه توقف موقتی به تحرک مجدد رهنمون میکند. اینها سبب شده ناظران و کارشناسان در عین اینکه «پایان بازی» را طبعاً یکی از فیلمهای کمیک استریپی بدانند اما برای طبقهبندی آن و اطلاق یک ژانر کاملاً دقیق به آن مشکل داشته باشند و نوعی تنگنا فراروی آنها قرار گیرد. شاید هم بهتر باشد این فیلم را ادغامی عالی از نشانههای جنایی و مؤلفهها و مصادیق اکشن و برخورد و جنگ بینگارند. خاطراتی خوش مارکوس همچنین میگوید پایان ظاهری داستانها و فیلمهای اونجرز لزوماً به این معنا نیست که پرونده او و مک فیلی در امر ساخت کارهای کمیکبوکی بسته شده باشد و آن قدر در دو دهه اخیر و بویژه دهه رو به پایان 2010 در این راه استمرار داشتهاند که جدایی ولو یکی دو ساله هم بین آنها و فیلمهای مارول متصور نیست. مک فیلی میافزاید: قدر مسلم اینکه قدری استراحت و ذخیره انرژی میکنیم و سپس از نو سر بر میآوریم. برخلاف آنچه عنوان فیلم جدید انتقامجویان مطرح میکند، فعلاً و تا اطلاع ثانوی پایانی بر کمیک استریپها متصور نیست و با اینکه بارها متهم شدهایم که در رونق و گسترش عظیم ژانری مشارکت کردهایم که هیچ عمقی ندارد و فیلمهایش کودکانه و احمقانه است اما ما برای یک رجعت مجدد به این عرصه آمادهایم زیرا از یک سو خاطرات بسیار خوشی با این قضیه داشتهایم و از جانب دیگر این چیزی است که مردم میپسندند و بشدت از آن استقبال کردهاند. و سینما و هر هنری ابتدا و در درجه نخست وامدار و مدیون مردم هستند. * منبع: Newyork Times
منبع: ایران آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا
منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری مادری که فرزند خود را به قتل رسانده و آگهی مفقود شدنش را منتشر کرده بود، خبر داد.
سرهنگ حسین تُرکیان روز یکشنبه افزود: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر مفقود شدن دختر ۱۱ سالهاش، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، بررسیهای کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی اصفهان آغاز و در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر طفل گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.
رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: وی در بازجویی و مواجهه با مدارک و دلایل کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه در خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چند ضربه چاقو به او کردم و سپس جنازهاش را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، خبر مفقود سدنش را اعلام کردم.
سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر بچه خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام شدند و جسد سوخته شده طفل را کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: قاتل برای انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
در چند روز اخیر، خبر ناپدید شدن این دختربچه در شبکههای اجتماعی بصورت گسترده منتشر شده است.