Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:38:27 GMT

تدوین اساسنامه دانشگاه بین‌المللی دی هشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۴۴۷

وزیر علوم از تدوین اساسنامه دانشگاه بین‌المللی «دی هشت» خبر داد و گفت: اولین دانشگاه بین‌المللی D۸ در ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، منصور غلامی درحاشیه نشست اعضای کشورهای گروه دی هشت که امروز در وزارت علوم برگزار شد اعلام کرد: اولین دانشگاه بین‌المللی در ایران آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: کشورهای عضو این دانشگاه از ۸ کشور در حال توسعه جهان اسلام هستند که همکاری‌های علمی و فرهنگی در کنار همکاری‌های اقتصادی این کشورها شروع خواهد شد و در این رابطه دانشگاهی با عنوان دانشگاه بین‌المللی «دی هشت» تصویب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم یادآورشد: تأسیس دانشگاه دی هشت از هشت سال پیش وجود داشت و قرار بود این دانشگاه در ایران تأسیس شود و حدوداً چهار سال پیش دانشگاه بوعلی سینای همدان داوطلب تأسیس این دانشگاه شد.

وی با بیان اینکه در همان زمان این موضوع در وزارت علوم به میزبانی دانشگاه بوعلی همدان تأیید شد و در دو سال گذشته نیز مقدمات تشکیل این دانشگاه شکل گرفت خاطرنشان کرد: با مجموعه دبیرخانه گروه D۸ هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و دو رشته قبل از شکل گیری و آماده سازی این نوع نشست‌ها تأسیس شد.

غلامی افزود: در جلسه امروز و روز گذشته موضوعات تخصصی شکل گیری اساسنامه دانشگاه بررسی و در نهایت به تصویب اعضای گروه D۸ رسید.

وزیر علوم ادامه داد: عملاً با تصویب اساسنامه مذکور، فعالیت دانشگاه بین‌المللی D۸ در ایران شروع به کار خواهد کرد و پذیرش دانشجو در این دانشگاه از همه کشورهای دنیا و به خصوص با تاکید بر کشورهای گروه D۸ صورت خواهد گرفت که می‌تواند به صورت بورسیه از کشورهای دیگر و یا با هزینه شخصی اتفاق بیفتد.

وزیرعلوم افزود: تمام ظرفیت‌های آموزش عالی ایران و کشورهای عضو در دانشگاه بین‌المللی D۸ استفاده خواهد شد و در آینده نیز ممکن است دوره‌های مشترک با مدرک مشترک توسط کشورهای عضو در این دانشگاه تعریف شود و امیدوارم بتوانیم یک کار قوی و نمونه در همکاری‌های بین‌المللی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تاکید همه اعضا این است که از ظرفیت دانشگاه D۸ برای تبادل دانشجو و تربیت نیروی انسانی کارآمد را استفاده کنیم تا در حوزه اقتصادی نیز اثرگذاری لازم اتفاق بیفتد.

غلامی تاکید کرد: ضمن اینکه تلاش داریم طرح‌های تحقیقاتی مشترک برای اثرگذاری اقتصادی در بین کشورهای عضو D۸ تعریف شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامی دی هشت اساسنامه خلیج فارس انتخابات اندونزی آزادراه تهران شمال سنتکام چک آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

ایسنا/کرمان رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

دکتر مالک نادری شامگاه پنجم اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ای در این رابطه در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

رئیس انجمن نانوفناوری ایران با اشاره به اینکه در این کنفرانس اتفاق‌های برجسته‌ای خواهد افتاد، اظهار کرد: از جمله آنها حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس است.

دبیر انجمن‌های علمی ایران در ادامه گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

دکتر علی ایرانمنش با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چند سال است که در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده، عنوان کرد: در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و این فرصت خوبی که در سال جاری به دانشگاه ولی‌عصر(عج) در میزبانی این کنفرانس داده شده نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نیز با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهایی که در این دانشگاه برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم برای برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

دکتر رضا رنجبرکریمی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان، این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، اضافه کرد: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود