Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@11:29:15 GMT

کتاب‌های جشنواره ملی كتابخوانی رضوی در فارس گویا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۶۷۴

کتاب‌های جشنواره ملی كتابخوانی رضوی در فارس گویا می‌شود

به گزارش ایكنا از فارس، گردهمایی سازمان‌ها و ادارات استان فارس ویژه برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد.
در این نشست که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگان استانداری، صدا و سیما، شهرداری شیراز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، بهزیستی فارس، جهاد دانشگاهی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، زندان‌ها، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و غیره ، راه‌های همکاری در جشنواره رضوی و ظرفیت‌های هر دستگاه برای مشارکت تبیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با تصریح اینکه امسال دوازده کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده است، گفت: ویژگی مهم این دوره، وجود کتابی در سطح ملی با موضوع حضرت شاهچراغ(ع) هست؛ این حضرت به واسطه این جشنواره می‌تواند در استان‌ها بیشتر شناخته شود و ما باید کار شایسته‌ای در این خصوص انجام دهیم.
وی اضافه کرد: منابع این جشنواره علاوه بر کتابخانه‌های عمومی در سایت جشنواره وجود دارد. به زودی چهار کتاب بخش کودک جشنواره در فارس گویا می‌شود؛ همچنین در تلاش برای تهیه یک کتاب تصویری از منابع جشنواره برای ناشنوایان هستیم.
منوچهری با اشاره به اینکه امسال برای چهارمین دوره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است، گفت: این جشنواره با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می‌شود که از دو جنبه مقدس، هم سیره رضوی را ترویج می‌کند هم فرهنگ کتابخوانی را.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح اینکه از زمان سپردن جشنواره به نهاد شاهد رشد چشم‌گیر مشارکت‌کننده بوده‌ایم، اضافه کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از دوره ششم در سال ۹۵ با هدف استفاده از ظرفیت عظیم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پتانسیل کتابداران و اعضا، برگزاری جشنواره کتابخوانی را به نهاد سپرد که رشد چندین برابری مشارکت کننده جشنواره را در پی داشت؛ به طوری که در سال گذشته با تعامل بین دستگاه‌ها 630 هزار نفر در این رقابت در کشور شرکت کردند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 39 هزار نفر از فارس در این رویداد ملی حضور یافتند، گفت: سال گذشته 1441 نفر شرکت‌کننده در استان برگزیده شدند و جایزه دریافت کردند که علاوه بر برگزیدگان استانی، در تمامی کتابخانه‌های عمومی برگزیده معرفی شده است. پنج برگزیده نیز در سطح ملی داشتیم.
منوچهری مشارکت سازمان و ادارت فارس در دوره پیشین را از دلایل موفقیت جشنواره دانست و اضافه کرد: در سال گذشته شش سازمان به عنوان دستگاه‌های مشارکت‌کننده تقدیر شدند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه با تأکید بر اینکه در این جشنواره به دنبال مشارکت حداکثری دستگاه‌های استانی هستیم، گفت: در این دوره این امکان وجود دارد که تمامی دستگاه‌های مشارکت کننده کد اختصاصی دریافت کنند.
وی با تصریح اینکه پیشنهادهای همکاری هر دستگاهی در جشنواره رضوی ارائه شده است، افزود: انتظار داریم اگر سازمان‌ها ظرفیت بیشتری برای پرشکوه‌تر شدن جشنواره دارند، اعلام کنند؛ زیرا مشارکت در این جشنواره علاوه بر بحث ترویج کتاب، به خاطر وجود امام رضا(ع) مسئله اعتقادی است و باید با اعتقاد قلبی ورود کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تمامی دستگاه‌ها خواست که ظرفیت‌های تبلیغی و فضای مجازی خود را به این جشنواره اختصاص دهند و اضافه کرد: مشارکت مالی برای تأمین منابع و جوایز و ایجاد شرایط حضور تمامی کارمندان و خانواده آن‌ها، همچنین کاربران هر دستگاه از جمله راه‌ها مشارکت در این جشنواره است.
منوچهری در جمع نمایندگان نهادهای حاضر در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: با کمک همه شما یک مشارکت خوب و جشنواره قوی در سطح استان خواهیم داشت.
در ادامه مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با تأکید بر اینکه این اداره‌کل، دستگاه همیار در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در جامعه تثبیت شده است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) حمایت‌های مالی تمامی رویدادهای دهه کرامت و سیره رضوی را انجام می‌دهد، اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در راستای تأمین اعتبار مالی برای این جشنواره از وزارت ارشاد و بنیاد امام رضا(ع) رایزنی کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي جشنواره ملي كتابخواني رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس