Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:08:19 GMT

سیاست اصلی و راهبردی وزارت صنعت معدن حمایت از تولید است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۳۹۰

سیاست اصلی و راهبردی وزارت صنعت معدن حمایت از تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست اصلی، راهبردی و محوری ما باید حمایت از تولید باشد و مابقی سیاست‌هایمان با رونق تولید هماهنگ باشد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا رحمانی عصر امروز در جلسه شورای دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان اظهار داشت: هر جلسه و بازدیدی که می‌رویم حتماً نکات جدیدی را می‌شنویم و یا تصمیماتی می‌گیریم و میدانیم چگونه عمل می‌شود، در بخشی از موارد مشکلاتی است که همه می‌دانیم مانند مسائل تحریم و مبادلات مالی که در این راستا مشکل‌داریم و باید در چارچوب خودش جلو برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزینه واحد تولیدی به خاطر تحریم بیشتر شده است، اینکه تبادلات مالی مشکل ایجادشده است و تنوع ارز مشکل‌داریم باید تلاش کنیم آسیب کمتری ببینیم و مشکلات را پیگیری و به همدیگر کمک کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارتعنوان کرد: نگاهمان را باید عوض کنیم، امسال سال رونق تولید است، مقام معظم رهبری فرمودند حفظ وضع موجود تولید کارخانه‌ها و اشتغال یک جهاد است؛ امسال سال رونق تولید است و در رونق تولید گام اول این است که ما تولید موجود را حفظ کنیم که نه بخش‌نامه، نه قانون و نه ابلاغ می‌خواهد و نه جلسه می‌خواهد و هر کس هرکجا است فکر کند که چکار کند.

وی بیان کرد: واحدی که می‌تواند تولید کند و بازار فروش دارد ولی سرمایه در گردش ندارد هر شعبه بانک تکلیف دارد که پرونده را بردارد و خودش مشکل را حل کند.

ظرفیت بخش خصوصی در تحقق شعار رونق تولید استفاده می‌شودکمیته اجرایی «رونق تولید» در شهرستان اهر تشکیل می‌شود8 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی سمنان پرداخت می‌شود

رحمانی تصریح کرد: امروز تکلیف همه این است که تولید موجود را حفظ کنیم و مرحله دوم فعال‌سازی ظرفیت‌ها است؛ در این شرایط باید دست تولیدکنندگان را بوسید، افتخار این است که بااین‌همه مشکلات تولید را حفظ کرده‌اند؛ در استان نگاه را عوض کنید و هر بانکی مشکل واحدی را که حل می‌کند مثبت نگاه کنیم و هر کس نمی‌کند مواخذه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل قانون بایستد چراکه تخلف است چه برسد به اینکه در مقابل تولید ملی ماند، مصوبات باید اجرا شود و اگر مشکلی دارند از راه دیگر وارد شوند و نمی‌توانند جلوی واردات مواد اولیه را بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این قطعاً حرکتی است که تخلف و خلاف قانون است، هر کس برخلاف تسهیل امور تولید عمل کند باید مواخذه شود؛ جنس کار وزارت خانه صنعت معدن با برخی دستگاه‌ها متفاوت است، برخی دستگاه‌ها صرفاً در مقابل دولت مسئول هستند ولی کار ما متفاوت است، وظیفه ما این است که از تولید ملی دفاع و مشکلات تولید را مطرح کنیم.

وی اظهار داشت: امسال سال رونق تولید است و احساس کنیم جایی مشکل است و برخلاف رونق تولید بوده حتماً تذکر لازم را خواهم داد و این به معنای اختلاف نیست، آنچه مهم است سیاست اصلی، راهبردی و محوری ما باید حمایت از تولید باشد و مابقی سیاست‌هایمان باید با این هماهنگ باشد.

در حال تکمیل...

R41450/P1361/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، دکتر مدرس خیابانی در جریان سفر به استان کرمان، در ویژه برنامه تخصصی با عنوان «صنعت سبز» در محل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل ذخایر قابل توجه معادن کشور و منابع خدادادی عظیمی که در حوزه مس داریم و با توجه به استراتژیک بودن و اهمیت این فلز گران‌بها و ارزش اقتصادی آن در دنیا، میزان فعلی تولید در خور شان نیست لذا تلاش ما باید مترکز بر هدفگذاری یک میلیون تن تولید کاتد باشد. 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا در تولید صنعتی افزود: صنعت مس این ظرفیت را دارد که خود را به رتبه‌های بالای تولید در سطح دنیا برساند به شرط اینکه از دانش روز به خوبی استفاده کرده و از طریق پیوند با مراکز پژوهشی و فناوری، از این ظرفیت در صنعت مس بهره بگیریم. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه باید دانش، تجاری‌سازی و منجر به تولید ثروت شود، ادامه داد: این اطمینان را به مجموعه‌های پژوهشی، دانش بنیان و جهاد دانشگاهی می‌دهم که شرکت ملی مس از هر طرح نوآورانه و فناورانه که منجر به محصولات جدید و اصلاح فرآیندها و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در صنعت مس شود، حمایت می‌کند. 

وی ایجاد حلقه های پایین دستی در صنعت مس را یک ضرورت برشمرد و با تاکید بر اینکه حمایت از مرکز نوآوری شرکت ملی صنایع مس و تقویت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) در دستورکار قرار دارد، افزود: نباید فکر کنیم ظرفیت های شغلی در صنعت مس، فقط در مجتمع‌های تولیدی است؛ باید جوانان و نخبگان در کارگاه‌ها و صنایع پایین دستی مشغول شده و با کمک به رشد تولید، ارزش افزوده ایجاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به حمایت مسئولان ملی و استانی از ایجاد صنایع پایین دستی تاکید کرد: باید با خودباوری سراغ کارهای غیرممکن برویم و از مشکلات پیش رو نترسیم؛ خودباوری و اعتماد به نفس می‌تواند خیلی به ما کمک کند. لذا با این روحیه باید در راه پیشرفت صنعت مس گام برداریم. 

امیر حسن زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه برای افزایش تولید در صنعت مس، حمایت کامل خواهیم داشت، گفت: آمادگی داریم همه ظرفیت‌ها را در این راستا بسیج کنیم و انتظار هم می‌رود که شرکت ملی مس در صنایع پایین دستی ورود کند. 

گفتنی است؛ در ویژه برنامه تخصصی با عنوان صنعت سبز که امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در محل جهاد دانشگاهی کرمان برگزار شد، از کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز سرخ» با موضوع راهکارهای نوین و علمی فناورپایه تولید و فرآوری فلز سرخ با هدف کاهش آلایندگی‌ها رونمایی به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد