Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:20:34 GMT

متولی برند حلال در ایران هنوز مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۵۸۹

متولی برند حلال در ایران هنوز مشخص نیست

تهران – ایرنا - عضو انجمن محصولات پروتئینی و صنایع وابسته گفت: برند حلال در کشور ما یکی از مقوله‌های چالش برانگیز است، زیرا هنوز متولی اصلی آن در کشور مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «هرمز مهبد» در نشست خبری خود با بیان این که ما برای معرفی برند حلال ایران به شرکت های خارجی دچار مشکل هستیم، افزود: هم اکنون دفتر نمایندگان ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و چند سازمان در این زمینه فعالیت دارند و ما برای معرفی این برند به شرکت کنندگان خارجی ناچاریم مجموعه این دستگاه ها را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که مدیریت اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (میتکس) را بر عهده دارد، افزود: پنج کشور صادر کننده گوشت قرمز و فرآورده های گوشتی برای حضور و عرضه محصولات خود در نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته و بازار ایران، اعلام حضور کردند.
مهبد اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوان تلاش داریم کیفیت نمایشگاه میتکس را حفظ کنیم تا از کیفیت آن کاسته نشود اما نمی توان به درستی پیش بینی کرد که میزان شرکت کنندگان در این نمایشگاه به چه صورتی خواهد بود؛ با این وجود از کشور های روسیه، لهستان، بلاروس، آذربایجان و قزاقستان برای حضور در این نمایشگاه اعلام حضور شده است.
مهبد افزود: برگزاری نمایشگاه های بین المللی با هدف رونق بازار داخلی است و شرکت کنندگان به دنبال ورود به بازار ایران هستند، اما به طور مثال برگزاری نمایشگاه ها در دبی بازار هدفشان کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.
وی درباره این که افزایش قیمت گوشت قرمز چه تاثیری در برگزاری نمایشگاه میتکس خواهد داشت گفت: بی انصافی است که در شرایطی که قیمت همه کالاها و اقلام افزایش پیدا کرده، تنها به افزایش قیمت گوشت قرمز اشاره کنیم.
عضو انجمن محصولات پروتئینی و صنایع وابسته براین باور است که تعداد متقاضیان برای حضور در تمامی نمایشگاه های بین المللی ریزش داشته است و تولیدکنندگان نمی توانند به راحتی صادرات یا واردات داشته باشند.
به گفته وی، وقتی تولیدکنندگان از لحاظ ضعیف می شوند برگزاری نمایشگاه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
عضو انجمن محصولات پروتئینی وصنایع وابسته گفت: شایعات پیرامون بازار گوشت، مرغ و فرآورده های آنها زیاد است و با فرهنگ سازی و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می توان به کاهش این شایعات کمک کرد.
به گفته وی، در نمایشگاه میتکس شرایط ارتباط مستقیم برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان فراهم شده و می توان در این ارتباط شفاف سازی کرد.
وی همچنین گفت: شایعات پیرامون بازار گوشت، مرغ و فرآورده های آنها زیاد است و با انجام فرهنگ سازی و برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند به کاهش این شایعات کمک کند.
مهبد ادامه داد: در این نمایشگاه شرایط ارتباط مستقیم برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان فراهم می شود تا موضوعات شفاف سازی شود.
به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (میتکس) از 28 آبان تا یکم آذرماه سال 98 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی به مساحت بیش از 6 هزار متر مربع برگزاری می شود.
این نمایشگاه تیرماه سال آینده در تورنتو، در سال 2021 در یکی از کشورهای آفریقایی و سال 2022 در استرالیا برپا می شود.
اقتصام**9186**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي محصولات پروتئيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد

روز گذشته دور یک هشتم نهایی پیکار‌های جام حذفی به اتمام رسید که شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، مهمترین اتفاق این دور از پیکار‌ها بود تا سرخ پوشان نیز به مانند رقیب دیرینه خود، از دور مسابقات کنار بروند.

با برگزاری این پیکارها، حالا تیم‌های راه‌یافته به دور بعدی مسابقات، در انتظار مشخص شدن حریفانشان هستند. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

آنگونه که از قبل و توسط سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات جام حذفی اعلام شده بود، مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز مهدی تاج اعلام کرده بود که فدراسیون فوتبال قصد دارد تا بازی فینال را در کرمان برگزار کند. 

منبع: ورزش سه

tags # جام حذفی ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴