Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@16:55:05 GMT

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای در جلوگیری از پُرخوری

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۶۲۱

مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای بیش از رژیم غذایی غربی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

محققان دانشکده پزشکی ویک فارست آمریکا دریافتند رژیم غذایی نه تنها از پُرخوری ممانعت می‌کند بلکه رژیمی پیشگیرانه در برابر چاقی و بیماری‌های کبدی هم است.

در این مطالعه، تیم تحقیق به مقایسه تأثیرات رژیم غذایی مدیترانه ای با رژیم غذایی غربی بر روی حیوانات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کارول شیولی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در این مقایسه مشخص شد حیوانات در گروه رژیم غذایی غربی به مراتب بیش از نیازشان غذا خورده و دچار اضافه وزن می‌شوند.»

محققان دریافتند حیوانات در گروه رژیم غذایی مدیترانه ای، همه مواد خوراکی در دسترس را نمی‌خوردند و همین مسئله موج کاهش وزن بدن شأن شد.

شیولی در ادامه می‌افزاید: «ما دریافتیم گروه رژیم غذایی مدیترانه ای، کالری کمتری مصرف کردند، اضافه وزن کمتری داشتند و چربی بدنی کمتری نسبت به گروه رژیم غذایی غربی داشتند.»

به گفته محققان، رژیم غذایی غربی بواسطه نوع تولیدشان، خوش طعم تر بوده از اینرو ما را به سوی زیاده خوری سوق می‌دهند. اما رژیم غذایی مدیترانه ای به مراتب سالم‌تر بوده و به حفظ وزن بدن ما کمک می‌کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dhp برچسب ها: رژیم غذایی ، کاهش وزن ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رژیم غذایی کاهش وزن بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ریکان عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه یک هزارو ۵۰۰ گونه گیاهی در استان رویش دارد که ۵۰۰ گونه آن داروئی و خوراکی است گفت :داشتن تنوع آب‌وهوایی، بارش‌های مناسب استان را  منبع اصلی طب سنتی و قطب گیاهان دارویی و خوراکی تبدیل کرده است.

  مهناز حیدری افزود: مصرف این گیاهان در سفره‌های مردم آذربایجان غربی همیشه موردتوجه قرار دارد و طعم‌های بهاری از آن‌ها در غذاها و خوراکی‌های سنتی این منطقه به چشم می‌خورد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی استان گفت: برداشت گیاهان خوراکی محلی در آذربایجان غربی هم‌زمان با آغاز بهار و رویش این گیاهان آغاز شده است. اما تغییرات اقلیمی و برداشت‌های بی‌رویه، به خطر انقراض گونه‌های گیاهی خوراکی در مناطقی مانند دره شهدا، قاسملو، کوه سیر و قوشچی در شهرستان ارومیه افتاده‌اند.

حیدری ریکان افزود: ۵۰ گونه از گیاهان دارویی در محوطه مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی استان کاشته شده است تا از انقراض بعضی از گونه ها جلوگیری شود و محققان و بهره بردارن می توانند از کارشناسان این مرکز برای کارهای تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی و خوراکی کمک بگیرند.

ابراهیم پایدار رئیس اداره امور مراتع آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خود رو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف با عوامل آن برخورد می‌شودگفت: هر گونه بهره برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، ریواس، مندی، کوراد، لوشه، موسیر، اویشن، انواع قارچ‌های گوهی و مرتعی، گول آغا، شنگ، بولاغ اوتی، لاله واژگون، غازایاقی، انواع میوه و گل درختان اعم از بادام، زالزالک، گلابی وحشی، زرشک و سیب وحشی صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره برداران عرفی مطابق با قوانین و مقررات موجود است.

وی افزود : در صورت مشاهده این تخلفات، برداشت، حمل و نقل و یا خرید و فروش غیرمجاز بدون اخذ مجوز لازم برابر مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و به نفع دولت توقیف می‌شود و متخلفین توسط یگان حفاظت شهرستان‌ها به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

علاوه بر خاصیت دارویی و خوراکی گیاهان، وجود پوشش گیاهی برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ خاک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در هر منطقه‌ای باعث کاهش سرعت جریان‌های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود، بنابراین پوشش گیاهی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کاهش سیلاب‌های مخرب داشته، یکی از روش‌های حفاظت از فرسایش در حوزه‌های آبخیز سیل‌زا ، استفاده از روش زیستی است.

اکثر زمین لغزش‌­هایی که در قرن اخیر (قرن تخریب پوشش گیاهی)اتفاق افتاده ، حاصل قطع و بهره­‌برداری بی رویه از پوشش گیاهی و کاهش سطح جنگل‌­ها و مراتع کشور است که برای جلوگیری از این امر بایستی به استفاده بی‌رویه گیاهان در مراتع و جنگل‌ها توسط دام و انسان توجه ویژه‌ای شود. 

دیگر خبرها

  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت