Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:25:59 GMT

ظریف راهی دوحه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۸۹۱

وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در شانزدهمین نشست وزرای خارجه عضو «گفت‌وگوی همکاری آسیا» راهی قطر شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دقایقی پیش به منظور شرکت در نشست «گفت‌وگوی همکاری آسیا» (ACD)، تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد.

شانزدهمین نشست شورای وزیران خارجه گفت‌وگوی همکاری آسیا از امروز به مدت سه روز در دوحه قطر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایده تشکیل «گفت‌وگوی همکاری آسیا» برای اولین بار توسط نخست‌وزیر تایلند در سی و چهارمین نشست وزرای امور خارجه کشور‌های آ. سه. آن در سال ۲۰۰۱ مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

اولین اجلاس وزرای امور خارجه ACD در سال ۲۰۰۲ با حضور نمایندگان ۱۸ کشور عضو در تایلند برگزار شد و وزرای امور خارجه کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس، حمایت خود را از تشکیل و تداوم کار مجمع مذکور اعلام کردند.

در حال حاضر ۳۴ کشور عضو این مجمع هستند.

پانزدهمین نشست آن ژانویه ۲۰۱۷ در ابوظبی و چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا اسفند ۱۳۹۴ در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران سه‌شنبه سوم اردیبهشت به منظور نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد و ضمن شرکت در این نشست و همچنین شرکت در نشست انجمن آسیایی در نیویورک، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «ماریا فرناندا اسپینوزا» رئیس مجمع عمومی، «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا و همچنین وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد و پس از پایان این سفر راهی تهران شد.

او در پایان سفرش از سفر به دو کشور منطقه و همچنین روسیه خبر داد و اعلام کرد که سفر به کره شمالی نیز در برنامه سفرهایش قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ظریف دوحه روز ملی خلیج فارس چک آزاد انتخابات اندونزی آزادراه تهران شمال سنتکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره