Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@03:01:49 GMT

مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۰۱۰۰

مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان در مشهد آغاز شد

مرحله کشوری سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن 'مدهامتان' ویژه اعضای کانونهای فرهنگیهنری مساجد کل کشور روز سه شنبه در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی - هنری مساجد خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات ۳۲ هزار نفر از اعضای زن و مرد کانونهای فرهنگی – هنری مساجد کل کشور شرکت کردند که پس از رقابت در مرحله استانی ۳۰۰ نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین عبداللهی افزود: از ۳۰۰ شرکت کننده مرحله کشوری سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان ۱۸۰ نفر مرد و باقی زن هستند که مردان در رشته های ' قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان، ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن و نقاشی آیات' و زنان در رشته های 'حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل' به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال هستند و همه آنان از اعضای فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به شمار می روند.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی – هنری مساجد خراسان رضوی گفت: ۲۴ هزار کانون فرهنگی – هنری در مساجد کل کشور فعال است که از این تعداد هزار و ۷۷۰ کانون در خراسان رضوی قرار دارد.

عبداللهی افزود: پنج هزار و ۶۰۰ نفر از اعضای کانونهای فرهنگی – هنری مساجد خراسان رضوی در سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند که پس از رقابت در مرحله استانی ۱۵ نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی اضافه کرد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان تا ۱۳ اردیبهشت ماه در مشهد ادامه می یابد و در آخرین روز سه نفر از هر رشته به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات با نظر هیات داوران معرفی می شوند.

مدهامتان کوچکترین آیه ۶۴ سوره الرحمن و کوچکترین آیه قرآن است که تنها از یک کلمه 'مدهامتان' تشکیل شده است.

مدهامتان به معنای 'دو باغ سبز و سیرآب که از غایت سبزی به سیاهی زنند' است و مثنای کلمه 'مدهامه' است

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره قرآنی مدهامتان مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد