Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی بنا بر اعلام قبلی امروز انجام شد که در آن ۲ محموله نفت خام در مجموع به میزان ۷۰ هزار بشکه معامله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شرکت ملی نفت ایران در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران را در دستور کار دارد و پس از هشت مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی  سوم اردیبهشت برای اولین بار اطلاعیه عرضه نفت‎ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۶۳ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش بر اساس اعلام قبلی قرار بود امروز (سه شنبه 10 اردیبهشت) این عرضه با شرایط مشابه عرضه نفت خام سبک یعنی امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی و تسویه باقیمانده وجه المعامله از طریق سازوکار‎های ارزی مورد تایید شرکت ملی نفت ایران انجام شود که با انجام این عرضه در روز جاری در نخستین عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی ایران، 2 محموله نفت خام در مجموع به میزان ۷۰ هزار بشکه معامله شد.

 

بنا به گفته نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در این عرضه ۷۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در قالب دو محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای معامله شد. قیمت این عرضه ۶۳ دلار و ۵۱ سنت تعیین شده بود که در نهایت با قیمت ۶۰ دلار و ۶۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

 

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به نقل از «امیرحسین تبیانیان» آورده است: «امکان خرید نفت تا عصر فردا (۱۱ اردیبهشت) فراهم است و روال عملیات بانکی و تحویل محموله نیز مطابق اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود. ۱۷ اردیبهشت‌ماه نیز یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در بورس عرضه می شود.»

 

بر اساس این گزارش، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است.

 

یادآور می شود: در شرایط عرضه نفت خام در بورس انرژی خریداران می‎توانستند تا ۴ ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر بود. علاوه بر این، در صورت درخواست خریداران امکان تحویل محموله به صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز امکان پذیر شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران قم نمایشگاه کتاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیل نمایشگاه کتاب تهران نفت خام سنگین بورس انرژی بورس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای

میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به نقل از مرکز دیپلماسی‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت ماه) و با حضور محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها،‌ رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت وکشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: ‌فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق 1420 تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید 20 هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در 20 سال آینده کاملا مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود:‌ در تولید رادیوداروها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

قنادی ادامه داد: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویدادها ارایه شده در اصل آخرین دستاوردهایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشورها به‌دست آمده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و .. هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان در بورس انرژی مقام اول را کسب کرد/ تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در سال ۱۴۰۲
  • انرژی و کارگر را با دلار ۱۵هزار تومانی دریافت میکنند اما ارز را میخواهند ۶۰هزار تومان بفروشند
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد