Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@09:02:48 GMT

معوقات کلان بانکی باید سریعا وصول گردد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۲۳۲۳

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز حفظ ارزش پول ملی از مهم‌ترین حقوق عامه است، بر ضرورت سوق دادن نقدینگی کشور به سمت تولید تاکید کرد.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از مدیران عالی بانک‌های کشور، با تبریک ایام ماه معظم شعبان، از تلاش‌های همه کسانی که در حوزه مسائل اقتصادی، پولی و بانکی از جمله در کمک به پروژه ها، حل مشکلات سیل زدگان و پرداخت تسهیلات ازدواج خدمات ارزشمندی ارائه می‌کنند قدردانی و تصریح کرد: امروز در کشور با چند موضوع مواجهیم که همگی بر آن اتفاق نظر داریم و اختلافی در آن به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع اول، وظیفه‌ای است که همه دستگاه‌ها در زمینه رونق تولید دارند، زیرا معتقدیم راه برون رفت از مشکلات دشمن ساخته نظیر تحریم‌ها و تهدیدها، تمرکز بر رونق تولید و اشتغال زایی است که مقام معم رهبری (مدظله العالی) نیز با درایت و هوشمندی، امسال را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند تا به این ترتیب تمام جهت گیریها، تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها بر مبنای این امر مهم باشد.

رئیس قوه قضاییه، سوق دادن حجم بالای نقدینگی در کشور به سمت تولید را دومین نکته مورد اتفاق همگان دانست و افزود: هر چه تسهیلات به سمت تولید برود و از فضای دلالی فاصله بگیرد، قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: سومین موضوع، مبارزه با فساد است که به عقیده ما هیچ جناح، جریان یا فرد خاصی نمی‌شناسد، زیرا فساد در هر جا رخنه کند، امنیت اقتصادی به خطر می‌افتد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اقدامات نظام بانکی نباید به نحوی باشد که کارآفرین و سرمایه‌گذار از کارآفرینی و سرمایه گذاری خود در کشور پشیمان شود، بر ضرورت اعتبارسنجی دقیق افراد متقاضی تسهیلات و وثایق آنها، حمایت از سرمایه گذاری سالم و تقویت نظارت‌های درون سازمانی بانک‌ها برای جلوگیری از فساد تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین حفظ ارزش پول ملی را از حقوق مهم عامه برشمرد و با بیان اینکه همه در این زمینه وظیفه داریم، اظهار کرد: با گذشت ۱۸ سال از صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد، این پیام همچنان زنده است و باید نصب العین مسئولان هر سه قوه قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه نظام پولی و بانکی امروز در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی حضور دارند، بر ضرورت کار جهادی برای حل مشکلات و رفع تهدیدها تاکید کرد و گفت: مجموعه دستگاه قضایی از مدیران شجاع، خطرپذیر و سالم که در جهت رشد خلاقیت ها، کارآفرینی و جلوگیری از تعطیلی و بیکاری مراکز تولیدی گام برمی‌دارند، تمام قد حمایت می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به اموال مسئولان در دستگاه قضایی تصریح کرد: ان‌شاءالله این آیین‌نامه به‌زودی ابلاغ خواهد شد و معتقدیم که با اجرای این قانون و همکاری خود مدیران و مسئولانی که مشمول این قانون هستند، این مسئولان در برابر حاشیه‌ها، شایعات و مسائلی که ممکن است از سوی برخی افراد یا جریان‌ها در مورد آنان مطرح شود، مورد صیانت قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، برخی از مدیران بانک‌ها نیز در این دیدار، نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dit برچسب ها: قوه قضاییه ، معوقات بانکی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قوه قضاییه معوقات بانکی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد آنها را در مسیر درست ببریم.

علی بهادری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: باید بتوانیم تورم نرخ مسکن را مهار کنیم، در این راستا در طرح نهضت ملی مسکن آورده دولت زمین است و تا جایی که می‌توان باید زمین‌های تک واحد و ویلایی به متقاضیان داده شود. اگر همه دست به دست هم دهیم جهش تولید که گفته مقام معظم رهبری است اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه منابع را به سمت اولویت‌ها سوق دهید، ادامه داد: تجارت خارجی ما در فروردین‌ماه سال جاری در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از نهضت‌های دولت تکمیل پروژه‌ها و قوانین نیمه تمام است، گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری ناسالم بدون اینکه اتفاق خاص اجتماعی و اقتصادی رخ دهد، منحل شد که نشان می‌دهد دولت اهل شعار نیست، بلکه اهل عمل است. نظام بانکی متوجه شده است دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند. این دولت اهل اراده و تصمیم است. مصمم هستیم منابع بانکی را به سمت حوزه‌های تولید و مولد سوق دهیم.  

بهادری جهرمی تصریح کرد: زمانی که این دولت شروع به کار کرد تورم تولید کننده ما ۱۰۳ درصد بود که به سختی این عدد اکنون به حدود ۲۳ درصد رسیده است. برخی‌ها فکر می‌کنند که در دهه ۹۰ فقط در حوزه اقتصادی مشکل داشتیم، اما در حوزه اجتماعی، فرهنگی و... هم قابل دفاع نبوده است، حل این موضوعات زمان می‌برد و باید درباره اینکه در دهه ۹۰ چه گذشته است کتاب‌ها نوشت. اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد که آنها را در مسیر درست ببریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد