Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ایران در مقابل سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست بسیج حداکثری و مقاومت حداکثری را در پیش گرفته است.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در حاشیه سفر به آنکارا برای دیدار با مقامات ترکیه، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات آمریکا را، سیاست استفاده از تمام ظرفیت‌ها و کانال‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: طبیعی است که ما در مقابل سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست بسیج حداکثری و مقاومت حداکثری داریم و آثار این تهدیدات و تحریم‌ها را به حداقل خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به دنبال باز کردن کانال‌ها و راه‌های مختلف به نفع کشورمان است و در این راستا تلاش خودمان را ادامه خواهیم داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به طراحی سازوکاری جدید، مشابه اینستکس در همکاری‌های اقتصادی کشورمان با برخی شرکا مانند ترکیه، چین، روسیه و هند، گفت: ساز و کار مالی مشابهی بر اساس استفاده از ارزهای محلی برای همکاری‌های اقتصادی با شرکایمان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: قطعاً این‌طور نیست که دلار تنها راه حل اقتصاد جهان باشد و ما تلاش خواهیم کرد همه مسیرها را انتخاب و برای جمهوری اسلامی ایران باز کنیم.

عراقچی در گفت‌وگویی با صداوسیما با تاکید بر گسترش سطح همکاری‌های ایران و ترکیه نسبت به سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه، دو همسایه بسیار مهم برای همدیگرند و همکاری‌های دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه در زمان اعمال تحریم‌های مجدد توسط آمریکا، بسیار مفصل و جدی است.

وی هدف از سفر خود به ترکیه را برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: همکاری مهم اقتصادی ایران و ترکیه به ویژه در شرایط کنونی با ساز و کارهای جدید، مسیر بسیار سازنده‌ای را طی می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر یک‌روزه به آنکارا ضمن دیدار و گفت‌وگو با سدات اونال، همتای ترکیه‌ای خود، در همایش مرکز مطالعات استراتژیک ترکیه سخنرانی و به سوالات حاضران پاسخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و ترکیه سيدعباس عراقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند

رجب طیب اردوغان پس از مذاکره با رهبر مخالفان «اوزگور اوزل» امروز جمعه گفت که تصمیم دارد «روند نرم‌تری» را در سیاست ترکیه آغاز کند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه برای اولین بار در هشت سال گذشته، میزبان رهبر حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP) ترکیه بود.

به گزارش اسپوتنیکف اردوغان پیش از این گفته بود که انتظار دارد در مورد تصویب قانون اساسی جدید در این جلسه بحث شود.

اردوغان به خبرنگاران گفت: به آقای اوزل گفتم که من در اولین فرصت در دفتر آنها بازدیدشان را پس می‌دهم. ترکیه به این کار احتیاج دارد. من می‌خواهم با انجام این دیدار در اولین فرصت، روند نرم شدن سیاست را در ترکیه آغاز کنم.

رهبر ترکیه افزود: با بازدید اوزل، سیاست ترکیه وارد «دوره‌ای بسیار نرم‌تر» شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند