Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@04:37:29 GMT

آیا تكرر ادرار خطرناك است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۱۵۸

پركاری مثانه یك مساله رایج و معمول است كه افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باید در نظر داشت كه این مساله به‌هیچ‌وجه بیماری نیست، بلكه به مجموع نشانه‌های ادراری اطلاق می‌شود كه می‌تواند با احساس فوریت در نیاز به ادرار كردن یا گاهی بی‌اختیاری ادرار به‌صورت چند قطره همراه باشد. ناطقان: این اختلال در موارد شدید باعث ناراحتی و استرس در شغل، زندگی اجتماعی، ورزش و خواب شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر علمی دفع ادرار بیش از هشت بار طی بیداری شبانه‌روز، تكرر ادرار محسوب می‌شود. شایع‌ترین افراد درگیر، بانوان جوان هستند كه این اختلال در آنها، اغلب ناشی از ظرفیت پذیرش كم مثانه و انقباضات بیش از حد عضلات مثانه است و به‌خصوص با استرس و قرار گرفتن در معرض سرما تشدید می‌شود.

از سایر علل تكرر ادرار می‌توان به موارد ذیل اشاره كرد:
افسردگی و اضطراب، یبوست‌های طولانی و شدید و چاقی مفرط، مصرف زیاد نوشیدنی‌های محرك مثل نوشابه، قهوه و الكل، سیگار، عفونت ادرار، سنگ مثانه، اختلال در ساختار عضلانی لگن مثل افتادگی مثانه یا رحم، اختلالات اعصاب مركزی مثل دیسك ستون فقرات، بیماری ام‌اس(MS) ، پاركینسون، آسیب نخاع، سكته مغزی و آسیب اعصاب محیطی مثانه ناشی از دیابت یا جراحی‌های لگنی، تومور مثانه و تنگی مجرا و عدم تخلیه مناسب و بزرگی پروستات (در مردان) و... .

آیا تكرر ادرار خطرناك است؟
لازم است با مراجعه به اورولوژیست، شرح حال دقیق از بیماری‌های قبلی و عادات غذایی اخذ شود. در صورت تشخیص پزشك در نبود علامت خاص سایر بیماری‌ها، ابتدا برای شما آزمایش ادرار ساده (برای بررسی عفونت) و سونوگرافی سیستم ادراری با مثانه پر و خالی انجام می‌شود.

توصیه‌های مفید در برخورد با این اختلال:
مصرف مایعاتی كه مثانه را تحریك نمی‌كند مثل آب، كاهش وزن، درمان یبوست، ترك سیگار، تقویت عضلات كف لگن با استفاده از ورزش‌های مخصوص مانند ورزش KEGEL ، رفتار درمانی و آموزش مثانه (‌به این صورت كه با ثبت دفعات ادرار و حجم ادرار در هر بار، طی شبانه‌روز، دید دقیقی نسبت به وضعیت ادراری خود پیدا كرده و سعی كنیم به‌تدریج، طی چند هفته، فواصل بین ادرار كردن خود را زیاد كنیم. مثلا اگر در حالت ادراری مجبوریم هر 45 دقیقه ادرار كنیم، برای ماه اول این زمان را به یك ساعت برسانیم و سپس این زمان را زیادتر كنیم.


برچسب ها: تکرار ادرار ، خطرناک ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطرناک بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد

در یک آزمایش اجتماعی از مردم خواسته شد تا نام ماده‌ای خطرناک را حدس بزنند که به راحتی می‌توان از تولید آن جلوگیری کرد. هر میلی‌گرم از این ماده می‌تواند عامل ۱۱۸ نوع بیماری خطرناک از جمله سرطان باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک