Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: از زمان تشکیل کارگروه حمایت حقوقی و قضائی از واحد‌های تولیدی و معادن در این شهرستان و طی چندماه اخیر با ورود سیستم قضائی، مشکلات چندین واحد تولیدی و معدن سنگ کرومیت مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش شریان نیوز،  مجید سیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: در پی اختلاف بین برخی افراد و سرمایه گذار در یکی از معادن سنگ کرومیت کهنوج در چند روز گذشته، که منجر به ایجاد مزاحمت و آتش کشیده شدن یک دستگاه بیل مکانیکی در معدن شده بود، بلافاصله سیستم قضائی به موضوع ورود و ظرف مدت ۲۴ ساعت ۴ نفر از عوامل اصلی این حادثه در کهنوج بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام یک نفر با قرار بازداشت موقت و یک نفر دیگر به لحاظ عجز از تودیع وثیقه در زندان به سر می‌برند و مابقی افراد با اعطای وثیقه آزاد هستند افزود:با این اقدام به موقع دادستانی، بلافاصله این معدن که بیش از ۶۰ کارگر در آن مشغول بودند کار خود را مجدد آغاز نمود و از تعطیلی آن جلوگیری بعمل آمد.

وی با بیان اینکه این افراد اخلال گر هیچ مالکیتی بر معدن ندارند، گفت:با بررسی‌های صورت پذیرفته مشخص گردید بیشتر کارگران مشغول در این معدن از اهالی همان منطقه هستند و دادستانی در راستای حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری و قشر آسیب پذیر کارگران به این موضوع ورود پیدا کرده است.

دادستان کهنوج عنوان کرد:دستگاه قضائی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نام گذاری سال رونق تولید، با جدیت در این حوزه ورود پیدا کرده است و هر اقدامی که موجب توقف رونق تولید گردد، به شدت برخورد نموده است.

وی گفت:قوه قضائیه نقش بسزایی در تامین امنیت سرمایه گذاران و تولید کنندگان دارد و بایستی از انجام اقداماتی که منجر به فرار سرمایه گذارن می‌شود جلوگیری کرد.

سیمی ادامه داد:حمایت دستگاه قضائی در این رابطه منجر گردید که سرمایه گذار فوق اقداماتی برای  تأسیس و راه اندازی یک کارخانه جدید در کهنوج آغاز کند.

دادستان کهنوج بیان کرد: در واقع رونق صنایع و معادن موجب ایجاد اشتغال زائی در افراد بومی منطقه می‌شود که این امر کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل فقر، بیکاری و اعتیاد را در پی خواهد داشت ومنجر به کاهش جرائم می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷۴ نفر متهمان در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت امروز اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی، طی چند روز گذشته شبکه‌ای از سارقان خشن و قاپ‌زنان در قالب 21 باند متلاشی و 74 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش 500 دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود‌‌، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند