Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@08:54:06 GMT

جاده مخصوص بودجه گرمدره را می‌بلعد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۸۴۰

جاده مخصوص بودجه گرمدره را می‌بلعد

جاده مخصوص کرج - تهران در یک امتداد مستقیم جلو می‌رود، اما وجود انبوه کارخانجات و شرکت‌های صنعتی در طول این مسیر، ذهن مسافر جاده را پراکنده و سرگرم می‌سازد. سنگینی دود و آلودگی خودروهای سنگین آزارت می‌دهد، اما بیش از این، چین و چروک آسفالت جاده است که چهره آن را مخدوش کرده و سلامتی راننده و امنیت خودرو را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران واشقانی خبرنگار/کرج

جاده مخصوص و گرمدره

در جاده مخصوص از وردآورد تا گرمدره آسفالت معیوب درهر چهارباند، به خوبی نمایان است. 6 کیلومتر از این راه ترانزیتی در استان البرز واقع شده که نگهداری و ترمیم آسفالت این جاده بی‌هیچ منافعی، زندگی عادی مردم این شهر را با چالش روبه‌رو کرده است. «گرمدره» که در کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص تهران -کرج واقع شده‌، از سال ۸۳ با تصویب هیأت وزیران به شهر ارتقا یافت. حریم شهر گرمدره، از شمال به ارتفاعات البرز و از جنوب به باغ‌ها و اراضی مستعد کشاورزی محدود است و سایر زمین‌های آن کاربری صنعتی دارد. در مسیر یکی از اصلی‌ترین راه‌های ترانزیتی شمال - جنوب کشور قرار دارد و اتصال شرق و غرب کشور از این منطقه از اهمیت استراتژیکی بالایی برخوردار است. بهره‌مندی از 4 جاده مواصلاتی، وجود باغ‌ها، صنایع، دو ایستگاه مترو و... ظرفیت‌های فراوانی را در این منطقه ایجاد کرده است. گرمدره در مسیر راه‌های منتهی به استان البرز است و ورودی اصلی استان به شمار می‌رود.

جای خالی پلیس راهور

4 جاده مهم و خط راه‌آهن از این شهر می‌گذرد، اما گرمدره هنوز پلیس راهور ندارد. با وجود تردد کامیون‌های سنگین در این محدوده شهری و ثبت حدود 5 برابر متوسط کشوری در این مسیر، حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در گرمدره تعریف نشده است. بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان البرز، متوسط تردد ساعتی در فروردین ماه امسال از مسیر کرج به تهران، یک هزار و 518 دستگاه خودرو بوده که متوسط تردد ساعتی در کشور 400-300 خودرو است.

جاده‌ای که کوچه‌های شهر هزینه آن را می‌پردازد

گرمدره نام شناخته شده‌ای است؛ گذرگاهی که رونق آن، زمینه توسعه استان البرز است، اما عبور میلیون‌ها خودروی سنگین و ترانزیتی از این جاده، تنها موجب رنجش و آسیب مردم این منطقه است. به گفته «هومن قدوسی» شهردار گرمدره، در حال حاضر بسیاری از خیابان‌های این شهر آسفالت ندارد، اما ناچاریم هزینه زیادی صرف آسفالت جاده مخصوص کنیم که منطقی نیست.

قدوسی با اشاره به اینکه در گذشته 6 کیلومتر از این جاده تحویل گرمدره شده، می‌گوید: عبور بخشی از جاده مخصوص از شهر گرمدره، در حالی است که غالباً محل تردد خودروهای سنگین است. بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی به جای بهسازی و آسفالت خیابان‌های شهر، صرف نگهداری جاده مخصوص می‌شود، به طوری که سالانه از اعتبارات عمرانی 4 میلیارد تومان صرف هزینه‌های عمرانی و 2 میلیارد تومان صرف هزینه‌های ترافیکی جاده مخصوص است. این در شرایطی است که جاده مخصوص بین‌المللی است، اما حق شهروندان این منطقه را تضعیف می‌کند؛اعتباراتی که می‌توانست صرف پروژه‌های عمران شهری شود.

شهردار گرمدره می‌افزاید: کارخانه آسفالت شهرداری کرج برای تأمین قیر و آسفالت این جاده، کمکی نمی‌کند. راه و شهرسازی استان البرز نیز مسئولیت ساخت راه را بر عهده دارد و برای بهسازی و ترمیم آن مسئولیتی ندارد. راهداری هیچ مسئولیتی را در این رابطه نپذیرفته چرا که موظف به نگهداری راه‌ها و جاده‌های بین شهری است و جاده مخصوص با گذر از میان شهر، گرمدره را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده و جاده در میان شهر قرار گرفته است. بنابراین از فرمانداری درخواست کرده‌ایم که در بحث اعتبارات کمک کند.

قدوسی به ظرفیت بالای خودروهای عبوری اشاره می‌کند و می‌گوید: مجاورت گرمدره با دو بازار بزرگ کار در تهران و کرج، موجب سرریز جمعیت به این منطقه شده است. ورودی و خروجی‌های گرمدره از خودروهای عبوری متراکم و اجتناب‌ناپذیر است. گرمدره به راحتی امکان دسترسی به پایتخت و استان البرز را از 4 مسیر دارد. اما این مسیرها هزینه زیادی دارد که باید هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود. برای حل این مشکل یا باید قیرکافی برای آسفالت این مسیر در اختیار شهرداری قرار دهند یا مسئولیت نگهداری از این بخش از جاده را از دو شهرداری بردارند.

شهردار گرمدره می‌افزاید: تنها درآمد جاده برای شهر گرمدره، هزینه تبلیغاتی است که قرارداد 10 ساله با سازنده سازه‌ها فقط توانسته هزینه ساخت و نصب سازه‌های تبلیغاتی را تأمین کند و درآمدی برای شهر و شهرداری منطقه نداشته است؛ در واقع هزینه نگهداری جاده مخصوص بی‌هیچ منافعی به مردم شهر تحمیل می‌شود.

جاده مخصوص به کرج که می‌رسد، شکل عوض می‌کند

تردد 5 برابر متوسط کشوری خودروها از این جاده ترانزیتی، هیچ آورده‌ای جز آلودگی صوتی و سنگینی هوا برای مردم گرمدره ندارد. مردمی که در شهر گرمدره، هنوز در کوچه و خیابان‌های خاکی زندگی می‌کنند، اما ناخواسته هزینه نگهداری جاده را می‌پردازند. شهر از پس هزینه‌های این همه تردد برنمی آید و جاده ناهموار و پر از شکستگی است. جاده مخصوص به استان البرز که می‌رسد، شکل عوض می‌کند و رانندگان ناراضی از میان نارضایتی ساکنان این منطقه می‌گذرند. جاده مخصوص سیری‌ناپذیر بودجه این شهر را می‌خورد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد که ایالات متحده با تخصیص بودجه اضافی برای کمک نظامی به اوکراین، در واقع می‌تواند پایگاه صنایع دفاعی خود را با این هزینه تقویت کند و این واقعیتی است که قبلاً وزارت خارجه روسیه به آن اشاره کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، بیل لاپلانت، معاون وزیر دفاع آمریکا در زمینه خرید و تامین فنی و لجستیکی در نشستی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن، اعلام کرد که تخصیص بودجه برای ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا پایگاه صنعتی دفاعی خود، از جمله در عرصه افزایش تولید مهمات را به طور قابل توجهی گسترش دهد.

لاپلانت سرعت فشرده بازسازی پایگاه صنایع نظامی ایالات متحده با کمک بودجه اختصاص داده شده برای کمک به اوکراین را مورد توجه قرار داده و افزود: «اکنون کارخانه‌های تولید مهمات در سراسر کشور، به عنوان مثال در تگزاس، بودجه لازم را دارند تا فعالیت خود را گسترش دهند و این در سایه بودجه مضاعفی است که ما توانستیم از کنگره برای اوکراین بدست آوریم.»

به گفته معاون وزیر دفاع آمریکا هم اکنون از 30 هزار تا 40 هزار مهمات 155 میلی متری در ماه تولید می‌کند. او همچنین یادآور شد که لایحه امضا شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای تخصیص بودجه اضافی برای کمک به کی‌یف، تولیدکنندگان سلاح آمریکایی را قادر می سازد تا به نرخ تولید حدود 100 هزار مهمات در ماه برسند.

شب گذشته جیک سالیوان، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی گفت که پول اختصاص داده شده توسط کنگره به مبلغ 61 میلیارد دلار برای حمایت از کی‌یف تا پایان سال کافی خواهد بود. 

روز سه شنبه مجلس سنای آمریکا لایحه های مربوط به ارائه کمک به اوکراین و اسرائیل که ماه‌ها موضوع بحث‌های داخلی در ایالات متحده بود، را تصویب کرد. 79 نفر به این پروژه رای داده و 18 نفر مخالف بودند. این اسناد بلافاصله توسط جو بایدن امضا شد. 

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در خصوص تخصیص کمک‌های جدید برای اوکراین گفته بود، از دید حزب دموکرات، بدین ترتیب ارتش اوکراین حداقل می‌تواند تا انتخاب ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، بدون تخریب  وجهه جو بایدن مقاومت کند. به گفته او،  جمهوریخواهان نیز منافع خود را در مشارکت بیشتر در درگیری اوکراین دارند. در واقع آنها به نفع صنایع نظامی بزرگ آمریکا لابی می‌کنند، که سهم بزرگی از بودجه اختصاص یافته برای اوکراین به جیب آنها سرازیر خواهد شد.

هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراینتحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیستتحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!